:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
محمد مصدق،مدیر عامل کاپیتان کار درمراسم رونمایی از طرح خدماتی استارت آپ ۲۸۰۶ خبر داد:

استارت آپ ۲۸۰۶ با هدف خدمات دهی وسرویس خودرو در محل به بازار آمد

محمد مصدق،مدیر عامل کاپیتان کار گفت: استارت آپ ۲۸۰۶ با هدف خدمات دهی وسرویس خودرو در محل به بازار آمد
کد خبر: ۱۲۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷


اقتصادگردانمحمد مصدق،مدیر عامل کاپیتان کار در مراسم رونمایی از طرح خدماتی استارت آپ ۲۸۰۶ گفت: طرح حاضر مربوط به خدمات آنلاین سرویس های نگهداری خودرو می باشد که پس از برآورد توانمندی های مجموعه و شناسایی نیاز بازارهدف ، به اجرا درآمده است . این پروژه با تامین ۲۵۰ دستگاه موتورسیکلت ، خرید تجهیزات و ماشین آلات مربوطه ، کسب دانش مورد نیاز و بررسی بازار هدف آغاز به جذب و آموزش نیروی انسانی آغاز شد.
محمد مصدق گفت: کاپیتان کار با طراحی فرآیند آنلاین این امکان را برای مشتریان فراهم آورده تا سفارش خود را به صورت اینترنتی و از طریق اپلیکیشن و یا حتی تماس تلفنی و اس ام اس ثبت نمایند و بعد از ثبت سفارش ، موتورسیکلت تجهیز شده با استفاده از داده های مشتری در محل حضور یافته و سرویس مورد نظر را ارائه می دهد .
وی افزود: مشتریان هدف این خدمات عبارتند از کلیه افرادی که دارای وسیله نقلیه از جمله کارمندان ، پزشکان ، شاغلین ادارات و سازمان ها و کارخانجات و شرکتها ، بانوان ، دانشجویان و … می باشند که به دلایل مختلفی مثل مشغله کاری ، در دسترس نبودن محل ارائه خدمات ، عدم اطمینان خاطر و محدودیت زمان و مکان تعمیرگاه ها و … علاقه حضور در محل های ارائه سرویس های دوره ای وسیله نقلیه خود را ندارند .
وی تاکید کر: در واقع هدف از اجرای طرح افزایش رفاه شهروندان در جهت کاهش مشغله زندگی ، کنترل مصرف سوخت ، کاهش آلودگی محیطی، کاهش تردد وسایل نقلیه ، اشتغالزایی و درآمدزایی می باشد.

مصدق اضافه کرد: مصرف سوخت ، آلودگی هوا وآثار زیانبار برکسی پوشیده نیست و حل این معظل بدون همراهی ومشارکت تمام افراد جامعه امری غیرممکن می باشد. استفاده از خدمات تعویض روغن به صورت آنلاین ضمن کاهش آلودگی محیط زیست ومشارکت در بهبود ترافیک از خرابی زودهنگام خودرو جلوگیری نموده و هزینه مصرف سوخت را نیز کاهش دهند.

مدیر عامل کاپیتان کار گفت:  جلوگیری از هدر رفتن سوخت های فسیلی علاوه بر حفظ منابع یکی از معظلات اصلی جوامع امروز می باشد که باعث کاهش آلودگی محیط زیست می گردد . یکی از مهم ترین عوامل صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده از فیلتر هوای استاندارد و تعویض به موقع روغن موتور خودرو و فیلترها می باشد که تا ۱۰ درصد مصرف سوخت و تا ۵۰ درصد آلودگی هوا را کاهش می دهد و همچنین با تنظیم باد لاستیک ها تا ۳ درصد مصرف سوخت خودرو را کاهش می دهد .

وی تصریح کرد: استفاده از GPS نصب شده به روی موتورسیکلت درعملیات تعویض روغن موجب می شود تا تکنسین با تعیین موقعیت وسیله نقلیه برروی صفحه نمایش وتبادل اطلاعات با مرکز ترافیک مسیر بهینه به راننده معرفی شود تا راننده با حداقل صرف بنزین در محل مورد نظر حضور یابد . انتخاب کوتاه ترین مسیر سبب جلوگیری از سرگردانی وکاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود.
با اضافه کردن ۵۰۰ دستگاه موتور سیکلت به ناوگان حمل و نقل درآینده روزانه بالغ ۵۰۰۰ سرویس خواهیم داشت ، با فرض براینکه برای هرسرویس بصورت میانگین حداقل۳ تا ۵ لیتر برای خودرو صرفه جویی گردد به این معنا می باشد که روزانه ۱۵ الی ۲۵ هزار لیتر مصرف بنزین در شهر تهران کمتر مصرف شده است .مشتریان می توانند خدمات نگهداری و سرویس های دوره ای خودرو خود را در زمان و مکان دلخواه با مناسب ترین قیمت درخواست کنند . لازم به ذکر است که اینگونه سرویس دهی با نوع خودرو و سفارش مشتری صورت می گیرد.
مدیر عامل کاپیتان کار در پایان گفت: از جمله مزایای طرح  صرفه جویی در زمان، قیمت مقرون به صرفه به دلیل عدم دریافت دستمزد عملیاتی، اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالا، گارانتی اصل بودن خدمات و محصولات ارائه شده، تضمین اصل بودن محصولات، پشتیبانی ۲۴ ساعته آنلاین خدمات، مسئولیت سرویس ثبت شده، سهولت در پرداخت وجه، دسترسی آسان وسریعکاهش ترافیک،کاهش بنزین مصرفی درنتیجه کاهش آلودگی محیط زیست،کاهش ریسک تصادفات، عدم وجود جایگزین برای عملیات تعویض روغن،حذف واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده است


 از صاحبان ایده‌های نوآورانه و خلاق حمایت شود

در حالی که به اذعان مسئولان دولتی برای ایجاد هر یک شغل پایدار به 250 میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است ،استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده‌های خلاقانه با ارقامی به مراتب پایین‌تر ایجاد شغل می‌کنند، منوط به آنکه حمایت لازم از آنها صورت گیرد و راه‌اندازی مشاغل استارت‌آپی درگیر در پیچ و خم اداری نشود. دستگاهها باید حمایت لازم را از صاحبان ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشند.

مدیراجرایی استارت‌آپ کاپیتان‌کار اظهار کرد:‌ متاسفانه استارت‌اپ‌ها در کشور برای شروع و راه‌اندازی کسب و کار بامشکل‌هایی مواجه هستند و این درحالی است که در سایر کشورها حمایت‌های لازم از آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ وظیفه استارت‌آپ‌ها بالا و پایین کردن پله‌های اداره‌ها نیست و دستگاه‌ها باید حمایت لازم را از صاحبان ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشند.

مصدق با اشاره به مشکل‌های قانونی پیش‌روی استارت‌آپ‌ها اظهارکرد:‌ استارت‌اپ‌ها پس از ثبت شرکت باید مالیات پرداخت کنند این درحالی است که هر کسب‌ و کاری پس از راه‌اندازی نیاز به یک دوره تنفس دارد.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام مسئولان دولتی راه اندازی هر شغل نیاز به 250 میلیون تومان سرمایه‌گذاری دارد، اظهار کرد:‌ بسیاری از استارت‌آپ‌ها با مبالغی به مراتب پایین تر شغل ایجاد می‌کند اما در روند اجرای کار از حمایت‌های لازم برخوردار نمی‌شوند.

مصدق اظهار کرد: کار این استارت آپ ارایه خدمات آنلاین سرویس‌های نگهداری خودرو است که پس از برآورد توانمندی‌های مجموعه و شناسایی نیاز بازارهدف ، به اجرا درآمده است.

وی افزود: کاپیتان‌کار با طراحی فرآیند آنلاین این امکان را برای مشتریان فراهم آورده است تا سفارش خود را به صورت اینترنتی و از طریق اپلیکیشن و یا حتی تماس تلفنی و اس ام اس ثبت کند و بعد از ثبت سفارش ، موتورسیکلت تجهیز شده با استفاده از داده‌های مشتری در محل حضور یافته و سرویس مورد نظر را ارائه می‌دهد.

مدیراجرایی این استارت‌آپ خاطرنشان کرد:‌ مشتریان هدف این خدمات عبارتند از کلیه افرادی که دارای وسیله نقلیه از جمله کارمندان ، پزشکان ، شاغلین ادارات و سازمان ها و کارخانجات و شرکتها ، بانوان ، دانشجویان و سایر افرادی هستند که دارای خودرو هستند که به دلایل مختلفی مثل مشغله‌کاری ، در دسترس‌نبودن محل ارائه خدمات ، اطمینان خاطرنداشتن و محدودیت زمان و مکان تعمیرگاه ها علاقه به حضور در محل‌های ارائه سرویس‌های دوره‌ای وسیله نقلیه خود را ندارند .

مدیراجرایی استارت آپ کاپیتان کار اظهار کرد:‌ این پروژه با تامین 500 دستگاه موتورسیکلت ، خرید تجهیزات و ماشین آلات مربوطه ، کسب دانش مورد نیاز و بررسی بازار هدف آغاز به جذب و آموزش نیروی انسانی آغاز کرده است و هدف از اجرای طرح افزایش رفاه شهروندان در جهت کاهش مشغله زندگی ، کنترل مصرف سوخت ، کاهش آلودگی محیطی، کاهش تردد وسایل نقلیه ، اشتغال و درآمدزایی است.

مصدق در پاسخ به این پرسش که ثبت سفارش چگونه انجام می‌شود، عنوان کرد:‌ پس از ثبت نام و انتخاب موقعیت مکانی، نوع خودرو و نوع سرویس درخواستی سفارش مشتری ثبت می‌شود و کاپیتان فنی خبره که آموزش‌های کافی را دیده است به محل اعزام می‌شود.

وی درمورد مزایای این طرح گفت:‌ صرفه‌جویی در زمان و هزینه، مقرون بودن، اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالا، گارانتی و پشتیبانی 24 ساعته، دسترسی آسان و کاهش ترافیک و آلودگی محیط زیست از جمله مزایای این طرح است.

مدیراجرایی استارت آپ کاپیتان کار عنوان کرد:‌ اپلیکیشن این استارت آپ اماده شده و به زودی به بازار عرضه می‌شود و مراحل اجرایی کار تا یک ماه آینده صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تفاوت و ویژگی کار ما تخصص و دانش فنی خودرو است و افراد علاوه بر مهارت‌های سابق آموزش‌های لازم را نیز دریافت کرده‌اند.

مصدق به فازهای متعدد اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: در فازهای بعدی علاوه بر تعویض روغن و فیلتر خدمات تخصصی دیگر خودرو نیز عرضه خواهد شد. در فروشگاههایی که در قالب این طرح دیده شده است مشتریان می‌توانند با اطمینان خاطر قطعات مورد نیاز خودروی خود را خریداری کنند.

وی افزود: روغن موتورهایی که در سرویس‌های این استارت‌آپ ارایه می‌شود از مراکز اصلی خریداری شده است و دارای گارانتی است.

مدیراجرایی استارت آپ کاپیتان کار تصریح کرد:‌ میزان سرمایه‌گذاری اولیه این طرح 5 میلیارد تومان است و نیاز به افزایش این سرمایه تا سطح 25 میلیارد تومان هستیم تا بتوان برای 500 نفر در قالب این طرح شغل ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دولت از برخی از استارت‌اپها تا سقف 20 میلیون یورو حمایت مالی کرده است، اظهار کرد:‌ برای راه‌اندازی هر کسب وکار اینترنتی به مجوزهایی نیاز است که ای نماد و سایر مجوزها دریافت شده است.

وی اظهار کرد: درخواست ما از شهرداری ارایه مکانی برای استقرار شاغلان این طرح است و مواد اولیه تعمیرات از جمله روغن موتور باید به نرخ‌های واقعی در اختیار باشد.