:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
گزارشی از حال و هوای امروز بورس

کاهش قیمت سهام فلزات اساسی در بورس تهران

علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در هفته‌های گذشته امروز تعدادی از سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند، اما تعدادی از سهم‌های شاخص‌ساز با روند کاهشی دماسنج بازار مقابله کردند و باعث شدند شاخص کل هم وزن سبز باقی بماند.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۶۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۱۴ رسید، اما شاخص کل هم وزن با ۲۱۲ واحد رشد تا رقم ۲۲ هزار و۹۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور ۴۰۰ واحد افت کرد و به رقم ۱۴۶ هزار و ۸۹۷ واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار اول ۲۸۹ واحد افت کرد و تا رقم ۱۰۱ هزار و ۳۱۷ واحد پایین آمد. شاخص بازار دوم اما با ۹۹ واحد افت کرد و به رقم ۲۷۴ هزار و ۹۳۷ واحدی رسید.  

معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب ۱۶۷، ۹۰ و ۸۸ واحد تاثیر کاهنده روی نوسانات شاخص‌ها داشته است، اما خدمات انفورماتیک، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان به ترتیب ۱۰۳، ۹۸ و ۷۳ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص داشتند. امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد افت قیمت‌ها بودیم. همچنین در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، بیشتر نمادها با رشد قیمت مواجه شدند و تعدادی نیز با صف خرید روبه‌رو بودند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد افزایش قیمت بیش از نیمی از سهم‌ها بوده‌ایم، اما تعدادی از سهم‌ها نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شد، البته این کاهش قیمت چندان چشمگیر نبود. در گروه فلزات اساسی نیز روند قیمت‌ها در بسیاری از سهم‌ها کاهنده شد هر چند که این کاهش عمدتا کمتر از ۲.۵ درصد بود. در این گروه ۱۱۵ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۴۷ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز شاهد کاهش قیمت سهم‌ها تا سقف حدود ۱.۵ درصد بودیم. تعدادی از سهم‌های این گروه توانسته‌اند تا حدود سه درصد و کمتر رشد کنند، اما سهم خودرویی‌ها امروز با رشد قیمت همراه شد و تقریبا بیشتر آنها سبزرنگ شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۴۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۲۶ هزار و ۲۰۲ نوبت بود.

آیفکس نیز امروز ۱۱.۲۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۷۹.۹۳ رسید. حجم معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۸۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش معاملات آن رقم ۴۵۹ میلیارد تومان را رد کرد.

در روزها و هفته‌های اخیر شاهد فرازوفرودهای زیادی در قیمت سهم‌هایی بودیم که شرکت مربوطه آنها واردات محور بود. قیمت دلار در این روزها در فراز و فرود قیمت سهم‌ها بسیار تاثیرگذار است و باعث شده یک روز شاهد کانال‌شکنی‌های پی در پی باشیم و روزهای دیگر با کاهش دماسنج بازار سرمایه روبه‌رو شویم.