:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دهقان در تذکری مطرح کرد:

طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی مجددا به کمیسیون مربوطه ارجاع شود

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد به از دستور کار خارج شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی از هیأت رئیسه خواستار بررسی مجدد این موضوع و ارجاع طرح به کمسیون مربوطه شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
اقتصادگردان- محمد دهقان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با استناد به ماده ۱۹۶ آیین‌نامه گفت: وقتی نماینده‌ای اخطاری در مجلس می‌دهد رئیس جلسه در واکنش به آن سه راه پیش رو دارد، یعنی پذیرش اشکال و ارائه پیشنهادات، حذف مورد اشکال و یا ارجاع به کمیسیون مربوطه.

وی با اشاره به از دستور کار خارج شدن طرح تصویب مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: آقای پزشکیان رئیس جلسه به دلیل یک اخطار، این طرح را از دستور کار خارج کرد. طرحی که ۵۱ ماده داشت و مجلس کلیات آن را مورد بحث قرار داد. نمایندگان می‌توانستند اشکالاتی همچون بار مالی را در زمان بررسی جزئیات مد نظر قرار دهند. ما در تدوین این طرح از کارشناسان بودجه کمک گرفته‌ایم که آن‌ها تأکید داشتند که برای طرح اعتبارات مورد نیاز در سال اول از محل اعتبارات قوه قضاییه تأمین شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از پزشکیان برای از دستور خارج کردن طرح تصویب مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: انتظار می‌رود هیأت مدیره این طرح را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد تا بعد از رفع اشکالات مجددا در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

علی مطهری رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: پذیرش اشکالات و حذف موارد آن مربوط به جزئیات است. اخطاری که مطرح شد به کلیات بود. به هر حال باید بررسی شود که منظور آقای پزشکیان در رد این طرح چه بود آیا منظور آن بود که به طور کلی از طرح خارج شود یا آنکه به کمیسیون ارجاع شود. ما آن را در هیأت رئیسه بررسی خواهیم کرد.

در زمان بررسی کلیات طرح تصویب مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی مصطفی کواکبیان نماینده تهران با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی مربوط به بار مالی اخطاری را مطرح کرد که پزشکیان رئیس جلسه با وارد دانستن این اخطار و موافقت نمایندگان گفت که این طرح از دستور مجلس خارج شد.

گودرزی: ‌مجلس طرح مبارزه با جرایم اقتصادی را از دستور خارج نکند

همچنین نماینده بروجرد در جلسه علنی مجلس خطاب به هیات رییسه، گفت: طرح مبارزه با جرایم اقتصادی را از دستور خارج نکنید و جهت بررسی به کمیسیون برگردانید.

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس خطاب به هیات رییسه گفت: طرح مبارزه با جرایم اقتصادی را به استناد تذکر آیین نامه ای و اخطار قانون اساسی از دستور خارج نکنید و جهت بررسی به کمیسیون باز گردانید. شایسته مجلس نیست که ۱۵۰ نماینده برای بحث شفاف‌سازی امضاء بزنند اما حدود ۵۰ نماینده رأی دهند. یا امضاء نکنید یا اگر امضاء می‌کنید رأی هم بدهیدو این رفتار وهن مجلس است.

نماینده بروجرد ادامه‌ داد: ضمن تشکر از وزیر بهداشت و درمان به خاطر تاسیس بیمارستان آیت الله بروجردی تقاضا دارم که همان طور که خودشان دستور دادند خرید دستگاهای MRI را تسریع کنند، چون در شهرستان بروجرد به جد مشکل داریم.

گودرزی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت‌: به ایشان اخطار می‌دهم مطالبه مردم بروجرد در خصوص عدم جذب نیروهای غیر بومی در آموزش و پرورش را جدی بگیرد و استخدام مهر ماه ۹۷ صرفا از نیروهای تحصیلکرده استان بروجرد صورت بگیرد.