:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
در راستای توسعه کسب و کارهای خرد:

همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با مرکز گسترش فناوری اطلاعات

به منظور افزایش حمایت های بانک قرض الحسنه مهر ایران و در راستاي توسعه اهداف فناورانه کشور، تفاهم نامه همکاري با مرکز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) منعقد شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در راستای حمایت هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران از کسب و کارهاي خرد و نيز پيشبرد اهداف فناورانه كشور تفاهم نامه همكاري با مركز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) منعقد شد.

در این مراسم دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران ضمن ابراز خرسندي از همکاري با مركز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) به موضوع تفاهم نامه اشاره كرده و بيان داشت: بر اساس توافق صورت گرفته و بر اساس سياست هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران در راستاي حمايت از كالاي ايراني، بناست تا با ايجاد بستري براي خريد كالاي ايراني و با هدف افزايش قدرت خريد از طريق اعطاي تسهيلات قرض الحسنه با همكاري مركز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) كارت هاي بانكي با قابليت خريد از فروشگاههاي معرفي شده از سوي مركز اعطا شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در این مدل شرکت مجری معرفي شده از سوي مگفا با معرفي خريداران کالاي ايراني به بانک و فراهم كردن زير ساخت فني، امكان خريد از فروشگاهها و شركت هاي خدماتي را فراهم كرده و منابع فروش در حساب تامين كنندگان كالا و خدمات طبق زمان بندي مورد توافق جداگانه با هريك از آنها قابل استفاده خواهد بود.

در ادامه مهندس محمدجواد انبیایی، مدیرعامل مرکز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) نيز با بيان اينکه رسالت آن سازمان اشاعه فناوري اطلاعات در حوزه هاي مختلف صنعت است به وجه اشتراک مگفا با بانک قرض الحسنه مهر ايران اشاره كرد و گفت: مركز گسترش فناوري اطلاعات (مگفا) جنبه تجاري صرف را مورد توجه قرار نداده و تمركز خود را بر روي جنبه هاي پژوهشي و حمايت هزينه اجرايي توسعه فناوري ها نيز گذاشته است.

انبیایی همچنین با اشاره به سامانه انتشار و دسترسي آزاد اطلاعات، سامانه سپهتن، سامانه اينترنتي فروش خودرو، سامانه تدوين و تنظيم نظام فروش به عنوان آخرين پروژه هاي اجرا شده مرکز گسترش و فناوري اطلاعات در سطح کلان ملي اشاره کرد و بيان داشت: با همکاري بانك قرض الحسنه مهر ايران مي توانيم برنامه مشتركي را ايجاد كرده تا بستر مكملي باشد در حمايت از توليد داخل.

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) همچنین به تأمین اهداف بانک قرض الحسنه مهر ايران با امضاي اين تفاهم نامه اشاره کرد و ابراز داشت: با اين تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ايران به دو هدف خود كه اعطاي وام به اقشار ضعيف و متوسط و نيز حمايت از خريد كالاي ايراني است خواهد رسيد.

وی افزود: همچنین با حمایت از کسب و کارهای خرد به ويژه کسب و کارهاي خرد مبتني بر فناوري هاي نو (استارتاپ) از استعداد جوانان پوياي كشور نيز بدين طريق بهره مند خواهيم شد.