:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

جلوگيري از قطعي برق حدود 500 هزار خانوار با كاهش روزانه دو ساعت برق ايران خودرو

مديرعامل شركت سهامي برق منطقه اي تهران از شركت ايران خودرو كه با كاهش داوطلبانه روزانه دو ساعت مصرف انرژي، سبب جلوگيري از قطعي برق روزانه 37 هزار خانوار در مدت دو هفته كه درمجموع حدود 500 هزار خانوار شد قدرداني كرد
کد خبر: ۱۲۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
اقتصاد گردان - به گزارش ايكوپرس، خوش خلق در نشست با قائم مقام اجرايي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب اظهار كرد: ايران خودرو جهت كمك به شبكه برق سراسري و جلوگيري از قطع برق غير قابل اجتناب، روزانه دو ساعت كاهش مصرف برق داشته كه اين اقدام در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي اين شركت قابل تقدير است.

وی افزود: ایران خودرو به عنوان یکی از مشترکین بزرگ ما،  بیشترین سهم همکاری را در بحث صرفه جویی و کاهش مصرف برق در این بازه زمانی داشته است.

خوش خلق گفت: در مردادماه ميزان مصرف برق افزايش چشمگيري داشت و در كل كشور ركورد بي سابقه 56 هزار و 532 مگاوات به ثبت رسيد كه اين ميزان بالاتر از ظرفيت توليد برق كشور بود.

در اين نشست معاون خدمات فني ايران خودرو گزارشي از اقدامات اخير اين شركت در راستاي كاهش مصرف انرژي و بار مصرف برق و تاثیر آن روی خطوط تولید ارايه كرد.

كيانوش پورمجيب گفت:‌ در اين ميان شركت ايران خودرو در راستاي انجام مسئوليت هاي اجتماعي خود و ياري رساندن به شهروندان، توليد و تزريق حدود 64 مگاوات ساعت برق از طريق نيروگاه اضطراري را از ابتداي تير ماه به مدت 8 ساعت به صورت روزانه در دستور كار خود قرار داده است.

وي با بيان اين كه با دستور مديرعامل ارشد گروه ارزيابي و مميزي وضعيت مصرف انرژي و رفع مغايرت هاي در كوتاه ترين زمان صورت گرفت، افزود: با اين اقدام علاوه بر كاهش سطح مصرف در روزهاي تعطيل به ميزان 4 مگاوات، با همكاري سالن هاي توليدي و غيرتوليدي مصرف انرژي روندي كاهشي يافت.

پورمجيب با اشاره به كاهش مصرف برق به صورت روزانه از ابتداي مرداد در سالن هاي توليدي ايران خودرو گفت: اقدامات شايسته كاركنان خطوط توليدي موجب شد بدون اين كه تاثيري در فرآيند توليد رخ دهد، ميزان مصرف برق از ابتداي مردادماه از 52 مگاوات به حدود 15 مگاوات كاهش يابد و به اين ترتيب از قطعي برق 37 هزار خانواده در هر روز جلوگيري شود.

 گفتني است طي  قرارداد اخیری که با شرکت برق منطقه ای تهران بسته شده، نیروگاه برق شرکت ایران خودرو از تاریخ اول تیر ماه  تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری تولید برق کرده و سپس این برق را به شرکت برق منطقه ای تهران می فروشد.