:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سهم ۳۰درصدی اشتغال بخش تعاون در استان تهران

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که شرکت‌های تعاونی استان تهران ۱۱ درصد تعاونی‌های فعال و ۳۰ درصد از کل اشتغال بخش تعاون را در اختیار دارند.
کد خبر: ۱۱۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
اقتصادگردان- شرکت‌های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی‌های فعال و حدود ۳۰ درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص داده‌اند. در بین گرایش‌های مختلف تعاونی‌های مسکن با حدود ۳۰۰۰ تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیش‌ترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت داشته است.

استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۷.۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌ که از این میزان، ۹۴ درصد در مناطق شهری و  ۶ درصد در مناطق روستایی و غیرساکن زندگی می‌کنند. این استان دارای ۱۶ شهرستان، ۴۵ شهر و ۷۸ دهستان است و ۵۴ درصد منابع ریالی بانک‌های کشور را هم به خود اختصاص داده است، به همین دلیل نگاه برنامه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه است و در مقوله اشتغال نیز در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

 بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه آمارهای ثبتی وزارت تعاون، سهم شاغلان بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۱.۳ ، ۳۳.۵، ۶۵.۳ درصد است. استان تهران دارای بیش‌ترین تعداد تعاونی فعال ثبتی در کشور است به نحوی که  ۱۰۵۰۰ شرکت تعاونی استان تهران دارای دو میلیون و صد هزار عضو بوده و ۵۱۱ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

در مجموع شرکت‌های تعاونی استان تهران حدود ۱۱ درصد تعاونی‌های فعال و حدود ۳۰درصد از کل اشتغال بخش تعاون را به خود اختصاص دادند و در بین گرایش‌های مختلف، تعاونی‌های مسکن با حدود ۳۰۰۰ تعاونی و خدمات با ۲۹۰۰ تعاونی بیشترین تعداد را در بین کلیه رشته فعالیت‌ها دارند.