:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سرپرست وزارت تعاون تاکید کرد

اعلام حمایت ویژه از اقشار محروم جامعه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال را با جدیت دنبال می‌کنیم گفت که برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر خصوصا کارگران نگاه و برنامه ویژه‌ای دارم.
کد خبر: ۱۱۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
اقتصادگردان- محسنی بندپی در پاسخ درباره جلسه بازنگری دستمزد کارگران در شورای عالی کار گفت: آقای رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که سیاستگذاری‌هایی در این خصوص در دست انجام است که از اقشاری که نیازمند حمایت ویژه‌تری هستند، حمایت شود تا افزایش قیمت‌ها معیشت آن‌ها را دچار مشکل نکند.

به گفته وی، این حمایت، مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و اقشار حداقل‌بگیر را شامل می‌شود.

بندپی درباره منابع سازمان تامین اجتماعی و مدیریت کارگران در آن تاکید کرد: برنامه‌های دکتر ربیعی در این راستا بوده است و ما موظفیم از این سرمایه‌ها صیانت کنیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد: سرمایه‌های تامین اجتماعی متعلق به کارگران زحمتکش است و باید ارزش افزوده این سرمایه ها را بیشتر کنیم.

وی با اعلام حمایت از اشتغال روستایی گفت: با پیوند بین تعاونی‌ها و دهیاری‌ها و حمایت از تعاونی‌ها در جوامع روستایی، شرایط برای سرعت بخشیدن به اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها گرفته می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس سرشماری سال 1395 حدود ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند که به دلیل کم توجهی به اشتغال مولد در روستاها نسبت به سرشماری سال 1390 شاهد مهاجرت‌هایی بودیم.

محسنی بندپی همچنین گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای تعاونی‌های روستایی و برای زنان مولد در روستاها نیز تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان ضمانت را پیش بینی کرده است.