:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سنگینی عرضه‌ها بورس تهران را کاهشی کرد

علی رغم رشد فزاینده قیمت‌ها در بازار سهام در اوایل هفته گذشته امروز بورس تهران هفته ای ریزشی را شروع کرد. به طوری که قیمت‌ها در بیشتر سهم‌های شاخص‌ساز با شیب تندی کاهش یافت عده‌ای معتقدند افزایش عرضه سنگین حقوقی‌ها به وضعیت موجود دامن زده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
اقتصادگردان- امروز بار دیگر بازیگران بازار سرمایه شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار سهام بودند به طوری که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۲۵۰۷ واحد افت کرد و به رقم ۱۲۹ هزار و ۱۳ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز با ۱۲ واحد افت تا عدد ۱۸ هزار و ۹۰۰ واحدی پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۲۲۵۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۸ هزار و ۱۱۰ واحدی رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۷۴۵ و ۵۴۸۳ واحد افت کردند.

گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم و معدنی و صنعتی گل‌گهر چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر را بر نوسانات شاخص‌های بازار سرمایه گذاشتند و هر یک به ترتیب ۳۴۵، ۲۸۹، ۲۲۲ و ۲۲۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشتند. از طرفی نمادهای بانک ملت، شرکت ارتباطات سیار ایران و آسان پرداخت پرشین هر یک به ترتیب با ۵۸، ۳۳ و ۲۵ واحد تاثیر افزایشی سعی کردند از کاهش دماسنج بازار جلوگیری کنند.

 در گروه محصولات شیمیایی امروز شاهد افت قیمت تعداد زیادی از نمادها بودیم به طوری که تعداد زیادی از آنها بیش از چهار درصد افت قیمت را تجربه کردند.

در گروه کانه‌های فلزی نیز روند قیمت سهم‌ها عموما کاهشی بود، تقریبا نیمی از فلزی‌ها نیز با کاهش قیمت همراه شدند.

در بازار ریزشی امروز عمده سهم‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش قیمت همراه بود در دیگر گروه‌ها نیز غالبا روند کاهش قیمت مشاهده می‌شد. افزایش عرضه سهامداران حقوقی از اواخر هفته گذشته باعث شده کفه عرضه نسبت به تقاضا افزایش یابد و روند قیمت‌ها در بازار سهام کاهشی شود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۷۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.

آیفکس نیز امروز ۲۰.۳۷ واحد افت را تجربه کرد و به رقم ۱۴۷۹ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۳۶۲ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی در این بازار شد.