:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افزایش قیمت نفت پس از ثبت ریزش سنگین

قیمت نفت پس از ضرر سنگینی که روز گذشته بدنبال تشدید جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن متحمل شد، در معاملات روز پنج شنبه اندکی افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۴ سنت افزایش، به ۷۲.۵۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز چهارشنبه بیش از ۳ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت افزایش، به ۶۷.۰۲ دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته ۳.۲۲ درصد کاهش به ثبت رسانده بود.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اواسط هفته جاری اعلام کرد این کشور از ۲۳ اوت تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد. چین نیز در واکنش به این اقدام روی ۱۶ میلیارد دلار واردات از آمریکا شامل سوخت، محصولات فولادی، خودرو و تجهیزات پزشکی تعرفه ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد.

قیمتهای نفت از تاثیر تنشهای تجاری جهانی که بازارها را نسبت به آسیب دیدن اقتصاد جهانی نگران ساخته است، تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته‌اند.

 نفت برنت در ژوییه بیش از ۶ درصد و نفت آمریکا حدود ۷ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش ماهانه هر دو قیمت پایه از ژوییه سال ۲۰۱۷ تاکنون بود.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت‌های نفت را در معاملات روز گذشته با کاهش مواجه کرد، انتشار آمار خرید نفت چین بود. واردات نفت خام چین در ژوییه پس از دو ماه کاهش، روند رو به رشدی پیدا کرد اما به دلیل افت تقاضای پالایشگاههای کوچک همچنان یکی از پایینترین آمار واردات امسال این کشور بود.

آمار گمرکی نشان داد چین که بزرگترین واردکننده نفت خام جهان است، ماه میلادی گذشته ۸.۴۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که در مقایسه با ۸.۱۸ میلیون بشکه در روز در ژوییه سال گذشته و ۸.۳۶ میلیون بشکه در روز واردات ژوئن افزایش داشت.

در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۱.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است در حالی که تحلیلگران میزان کاهش ذخایر نفت آمریکا را ۳.۳  میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۲.۹ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان ۱.۷ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.