رییس شورای سیاستگذاری مجله مدیریت، اهداف کنفرانس را توسعه و اشاعه فرهنگ تعهد و ارزشآفرینی در تولید ملی، تقویت بنیانهای فرهنگی اقتصاد مقاومتی و نقشآفرینی سرمایههای اجتماعی در تولید پایدار عنوان کرد و افزود: این کنفرانس در سه محور فردی، سازمانی و اجتماعی برپا میشود که حوزه فردی شامل کارآفرینی فردی و خلاقیت و نوآوری پایدار در عرصه خدمات و تولیدات، وجدان کاری، اعتمادآفرینی و اخلاق حرفه ای در پایداری بنگاه، فرهنگ خودکارآمدی، توسعه حرفهای و خودارزیابی فردی و نقش انتظارات فردی در حمایت از تولید ملی است.
وی حوزه سازمانی را شامل سرمایه انسانی و نقش آن در تقویت قدرت مقاومت بنگاهی، تحولپذیری سازمانی و نقش آن در بهبود کیفیت تولید ملی، تدوین راهبردهای سلامت و انضباط مالی در عرضه محصولات رقابتی، نقش ارزشهای مشترک سازمانی در تقویت تولید ملی، نقش دولت در تدوین قوانین و مقررات در راستای حمایت از تولید ملی و حوزه اجتماعی را شامل انسجام و مشارکت اجتماعی در حمایت از تولید ملی و نقش رسانههای اجتماعی در حمایت از کالای ایرانی، نقش انتظارات اجتماعی نظیر حقوق شهروندی و تعهد اجتماعی در توسعه فرهنگ حمایت از تولید ملی، الگوبرداری و الگوسازی از تجربیات موفق حمایت از تولید در کشورها و ارتقای هویت ملی از طریق همبستگی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در راستای حمایت از تولید ملی ذکر کرد.
دبیر کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی اعلام کرد که امسال هم تمامی مقالات
پذیرفته شده در این کنفرانس، به صورت رایگان در پایگاه استنادی جهان اسلام
(isc) و سیویلیکا نمایه و مقالات برگزیده در ویژه نامه کنفرانس چاپ خواهد
شد.
وی با اشاره به رونمایی از ۷ کتاب در حوزه فرهنگ در کنفرانس سال
گذشته، تاکید کرد که امسال هم حداقل دو کتاب تاکنون آماده شده که از آنها
در کنفرانس رونمایی میشود.
صائمیان، ادامه داد: کنفرانس با حمایت دانشگاه خاتم، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشگاه مفید قم و دانشگاه شهید بهشتی همچنین دانشگاه قزوین و ۹ انجمن علمی دارای مجوز برپا میشود ضمن این که موسسه توف رایلند آلمان و جی آر اس گروپ انگلیس نیز در این کنفرانس مشارکت دارند.
مدیران توسعه منابع انسانی، مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و سیویلیکا دیگر نهادهایی هستند که به گفته رییس شورای سیاستگذاری مجله مدیریت، از این کنفرانس اعلام حمایت کردهاند.
وی همچنین با بیان این نکته که در دوسال گذشته طراحی مدل جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت همزمان با کنفرانس انجام شده است، گفت: امسال هم سومین دوره با حضور سازمانها و بنگاههای تولیدی و صادراتی در حال انجام است.
صائمیان مدل جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت را شامل پنج بعد مسئولیت مدیریت، مسئولیت اقتصادی، مسئولیت قانونی، مسئولیت اخلاقی و مسئولیت داوطلبانه و بشردوستانه عنوان و اظهارکرد: دایره شمول این جایزه، شرکتهای تولیدی و خدماتی، سازمانهای عمومی و سازمانهای عامالمنفعه تعریف شده است.
بنابر اعلام صائمیان، فراخوان این جایزه ارسال شده و کار ارزیابی از شهریورماه شروع میشود.
وی در عین حال تاکید کرد که در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی به هیچوجه بابت پذیرش مقالات بابت بررسی و ارزیابی، وجهی از کسی دریافت نمیشود و اگر دانشجویی دارای مقاله پذیرفته شده باشد، حضور وی نیز در کنفرانس رایگان است.
ریاست کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی بر عهده مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، رییس دانشگاه خاتم و رییس هیاتمدیره انجمن مدیریت ایران و دبیری این کنفرانس بر عهده آذر صائمیان رییس شورای سیاستگذاری مجله مدیریت است.