:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کوهکن:

علیه استیضاح کنندگان وزیر کار جوسازی به راه افتاد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان این که علیه استیضاح‌کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جوسازی شد گفت: صحنه‌گردان جلسه یکی دو نفر از وزارت کار بودند.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
اقتصادگردان- محسن کوهکن در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلال ایجاد شده در روند استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاقی افتاد که من در 10 دوره مجلس شورای اسلامی آن را سراغ ندارم. متاسفانه گاهی در پس پرده حرف‌هایی زده می‌شود و تحریکاتی می‌شود که اجازه نمی‌دهد که کارها در مسیر قانونی پیش رود.

وی با اشاره به موافقت فراکسیون ولایی با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اکثریت آرا، گفت: متاسفانه چند نماینده در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش اقداماتی کردند که باعث تحریکاتی شدند. آنها شروع به دو، دو کردن کردند و مدیر کل امور مجلس شورای اسلامی وزارتخانه هم فعال بودند. زمانی هم که اسامی را اعلام کردند برخی آقایان دو، دو کردند و گفتند اینها حرف نمی‌زنند ما معمولا به اینها می‌گوییم وکیل‌الدوله. البته با دولت دشمنی نداریم ولی مردم باید احساس کنند که دولت و مجلس شورای اسلامی هر کدام مستقل از هم کارشان را انجام می‌دهد.

وی با بیان این  که ‌پرسش و پاسخ باید با طمانینه، عدله و استدلال انجام شود، اظهار کرد: صحنه‌گردان مجلس شورای اسلامی در جلوی تریبون یکی دو نفر از وزارت کار بودند چند نفر قلیل هم دو دو کردند و گفتند نماینده‌ها صحبت نمی‌کنند همه اینها باعث شد جوسازی علیه استیضاح‌کنندگان به راه بیفتد. البته من استیضاح را امضاء نکردم، اما باید از حق حقوقی استیضاح‌کنندگان دفاع کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما سوال از رییس جمهور را هم در پیش داریم. طبعا باید سوال با طمانینه مطرح شود و قطعا رییس جمهور هم با آرامش به سوال پاسخ می‌دهند. تراز ریاست جمهوری هم همین است.

کوهکن خاطر نشان کرد: من در هیچ دوره‌ای وکیل‌الدوله نبودم و این استیضاح را امضاء نکرده بودم، اما از این اتفاق ناراحت شدم، چرا باید عده قلیلی جوری جوسازی کنند که استضاح کنندگان احساس کنند که نباید حرف بزنند. البته برخی همکاران ایرادات شکلی داشتند، اما به مُر آیین‌نامه توجه نداشتند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اولین قانون آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی سوال نمایندگان از وزرا مستقیما به صحن علنی می‌آمد اما بعدا قرار شد این پرسش و پاسخ قبل از صحن در کمیسیون مطرح شود تا اگر افراد قانع می‌شوند وقت مجلس شورای اسلامی گرفته نشود. در مورد استیضاح هم کمیسیون یک هفته وقت داشت پیگیری کند. اما وقتی مهلت گذشت حق استیضاح‌کنندگان ساقط نمی‌شود. همچنان که شورای نگهبان هم ظرف 10 روز نظرش را نگوید تصویب تلقی می‌شود مگر این‌که درخواست تمدید مهلت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که محدودیت‌های آیین‌نامه نمی‌تواند حقوق نمایندگان را تضییع کند، گفت: این اتفاق باعث تاسف است. ما نباید در صحن علنی به نوعی رفتار کنیم که استنباط شود که نماینده پادو یا پاکار وزیر است. هر وزیری جایگاهش محترم است ولی باید از جایگاه رفیع نمایندگی مردم وزانت خود را حفظ کنیم.