:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دلخوش:

بسته جدید ارزی بخشی از مشکلات را حل می‌کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که با اجرای بسته جدید ارزی دولت، بخشی از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
اقتصادگردان- سیدکاظم دلخوش با اشاره به بسته جدید ارزی ارایه شده از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: آنچه به عنوان سیاست‌های دولت در بسته جدید ارزی اعلام شده مواردی است که باید تا الان درباره آن اقدام می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال این بسته می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند اما نباید تصور کنیم که تنها این اقدام کلیه مسائل ما را حل خواهد کرد.

وی یادآور شد: در بسته جدید باز هم ارز دو نرخی دیده شده است که یکی مربوط به کالاهای اساسی و دیگری ارز آزاد است. باید نهایت مراقبت انجام شود که این دو نرخی شدن موجب ایجاد رانت و فساد نشود. ما باید ریشه‌های فساد را بسوزانیم و با متخلفان با جدیت برخورد کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تامین کالا و خدمات اساسی مردم، تاکید کرد: مردم شاید خیلی با ارز سر و کار نداشته باشند، آنها نیازمندی‌های ضروری‌شان را می‌خواهند، خیلی از گرانی‌ها هم به ارز و تحریم ربطی ندارد. مثلا یک روستایی اصلا با ارز چه کاری دارد، ارز دست دولت‌هاست. مردم روستایی نیاز دارند که ببینند دولت کالاهای اساسی آنها را تامین می‌کند و نیازهای ضروریشان را برطرف می‌کند یا نه؟

دلخوش اضافه کرد: حرف ما این بود که ارز تک نرخی شود و در عوض دولت به بخشی از موارد لازم یارانه بدهد البته روشی که در سیاست‌های جدید ارزی آمده هم روشی است که من آن را به صورت نسبی قبول دارم.