:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازار با نرخ ۸۰۸۰ تومان

بر اساس بسته جدید ارزی که در یکشنبه شب توسط مدیرکل بانک مرکزی رونمایی و اجرای آن از صبح امروز آغاز شد، شرکت‌های پتروشیمی موظف شدند ارز خود را در بازار ثانویه عرضه کنند که این فرایند از صبح امروز آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
اقتصادگردان- پیش از این و بر اساس سیاست‌های ارزی دولت که در اردیبهشت‌ماه ابلاغ شد شرکت‌های پتروشیمی موظف بودند ارز صادراتی خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در سامانه نیما عرضه کنند که موجب اعتراض آن‌ها شد. زیرا بر این باور بودند که مشخص نیست فردی که ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها را خریداری می‌کند چه کالایی وارد کشور می‌کند.

در بسته جدید ارزی این فرایند تغییر کرد و پتروشیمی‌ها باید ارز صادراتی خود را در بازار ثانویه معامله کنند. اتفاقی که از امروز صبح افتاد و به گفته حسین امیرافضلی، مدیرعامل پتروشیمی جم این شرکت‌ها امروز ارز خود را با نرخ ۸۰۸۰ تومانی وارد بازار کردند.

امیرافضلی اعلام کرد: به شرکت‌های پتروشیمی دستور داده شده است که ارز خود را با همین نرخ وارد بازار کنند و فردا هم ارز پتروشیمی‌ها با همین نرخ وارد بازار می‌شود. قرار است همه شرکت‌های پتروشیمی ارز صادراتی خود را طوری وارد بازار کنند که نرخ ارز کاهش یابد و بازار متعادل شود.