:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شاخص بورس در مرز کانال ۱۲۴ هزار واحد

شاخص بورس روز جاری با ادامه رشد شدید چند روز اخیر با بیش از ۲۷۰۰ واحد افزایش به مرز کانال ۱۲۴ هزار واحد رسید
کد خبر: ۱۱۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
اقتصاد گردان -  شاخص کل بورس امروز با با افزایش ۲۷۷۷ واحدی به رقم ۱۲۳ هزار و ۹۵۱ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۱۰۵ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۳۶ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با صعود ۲۳۵۶ واحدی به ۱۳۳ هزار و ۲۹ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۱۶۸۶ واحدی به ۹۰ هزار و ۳۶۳ واحد و شاخص بازار دوم با رشد ۷۲۴۸ واحدی به ۲۵۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی چادر ملو با ۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۲۱ واحد و کالسیمین با ۱۵ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۵۰ واحد، پتروشیمی پارس با ۲۳۵ واحد و تاپیکو با ۱۷۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر بر عهده داشتند. همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۴۲ میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۱۳۶ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳۵ هزار و ۴۱۹ نوبت داد و ستد بود.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «لبنیات کالبر، کارخانجات نساجی بروجرد، بیمه حافظ، احیاسپاهان، باما و حق تقدم خرید سهام آن، فولاد آلیاژی ایران، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، نئوپان ۲۲ بهمن، سرمایه‌گذاری بهمن، ‌صنایع پتروشیمی کرمانشاه، ‌توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، نورد و قطعات فولادی، ‌گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، زرین‌معدن آسیا، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی مارون، ‌پتروشیمی خراسان، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس، ‌ فرآوری مواد معدنی ایران و کارخانجات صنعتی آزمایش» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی «شرکت‌های تأمین ماسه ریختگری، حفاری شمال، ‌ معادن بافق، کال‌سیمین، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران،   معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ‌گسترش نفت و گاز پارسیان، ‌ گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، نفت ایرانول، ذوب‌آهن اصفهان، آهن و فولاد ارفع، نفت پاسارگاد، مجتمع صنایع و معادن احیاسپاهان، بیمه اتکایی امین، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، مجتمع معادن مس تکنار، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و نوش‌پونه مشهد» بازگشایی شدند.

جزییات معاملات

از سویی دیگر، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۴ میلیون سهم شیر و گوشت زاگرس شهرکرد به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود. همچنین بیش از ۴ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص یافت. به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۳۵ هزار و ۴۱۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۳۶میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۴۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۷۳ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان رسید.