:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با حضور مرتضی نجف معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و علی اکبر صابریان مدير روابط عمومي

روز پُرکار رسانه ای برای غرفه بانک ملت در الکامپ

همزمان با آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ، مرتضی نجف معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات و علی اکبر صابریان مدیرکل دفتر مدیریت و روابط عمومی این بانک با حضور در غرفه بانک ملت به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند
کد خبر: ۱۱۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
اقتصاد گردان - به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مرتضی نجف در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره فعالیت های بانک ملت در حوزه فناوری اطلاعات گفت: بخش فناوری بانک ملت این بانک را به پیشروترین بانک در حوزه فناوری اطلاعات و خدمات نوین بانکی تبدیل کرد. وی افزود: امروزه کسب و کار و فناوری اطلاعات از یکدیگر غیرقابل تفکیک اند و در بانک ملت شاهد هستیم با بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی، مراجعه به شعب، هزینه ی مشتریان، تردد آن ها و خسارت های زیست محیطی کاهش داشته است.



معاون مدیرعامل بانک ملت تأسیس شرکت های قدرتمند در حوزه فناوری اطلاعات را ناشی از آینده نگری این بانک توصیف کرد و اظهار داشت شرکت هایی مانند بهسازان ملت و به پرداخت ملت هم اکنون در خارج از مرزها شناخته شده اند و صادرات نرم افزار و راهکارهای بانکی به کشورهای همسایه از برنامه های آتی و قابل اجرای بانک در آینده است.
این مقام مسئول در بانک ملت در گفتگو با خبرنگاران از راه اندازی بخشی از نسخه جدید سامانه بانکداری متمرکز (Core ۲) تا پایان شهریور ماه و آمادگی این بانک برای ارائه این محصول به سایر بانکهای داخل کشور خبر داد.
نجف در پاسخ به سوالی درباره تداوم نقش بانک ملت در جایگاه های سوخت نیز گفت: بانک ملت آمادگی دارد تا سیستم های جدید که در نمایشگاه الکامپ نیز رونمایی شده است را نصب و بهره برداری کند و این تصمیم را به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی واگذار کرده ایم. وی با تاکید بر روابط دیرینه و سازنده میان بانک ملت و شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بانک ملت سرمایه گذاری ویژه ای در حوزه پرداخت بهای سوخت انجام داده است و امروزه شاهد جلوگیری از قاچاق گازوئیل با کمک سامانه های منصوب بانک ملت در جایگاه های هستیم.
وی در عین حال تاکید کرد: از فضای رقابتی در حوزه پرداخت بهای سوخت استقبال می کنیم و ما نیز همزمان به توسعه امکانات و برآورده کردن نیاز هموطنان در این حوزه ادامه می دهیم.
علی اکبر صابریان مدیرکل روابط عمومی بانک ملت نیز در روز افتتاحیه این نمایشگاه با حضور در غرفه بانک ملت از مشارکت فعال اصحاب رسانه و انعکاس اخبار و معرفی خدمات این بانک به اقشار مختلف جامعه تقدیر و تاکید کرد: در مسیر فعالیت های روابط عمومی نیازمند یاری و کمک رسانه ها و خبرنگاران فرهیخته هستیم. صابریان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ی پیاده سازی بانکداری دیجیتال در بانک ملت پرسید، گفت: پروژه بانکداری دیجیتال در بانک ملت از سال ۹۶ و با دستور دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک آغاز شده و در حال پیگیری است. وی افزود: زیرساخت های فناوری اطلاعات، نرم افزار، سخت افزار، دانش فنی و سرمایه انسانی این پروژه فراهم شده و این یک انقلاب بزرگ در حوزه فناوری های نوین در بانک ملت است.



مدیر روابط عمومی بانک ملت در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است و ارتباط منطقی و صادقانه با رسانه ها شاهرگ حیاتی روابط عمومی است.
صابریان در پاسخ به سوالی درباره ی فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز گفت: براساس تصمیم نهادهای سیاست گذار، برخی شبکه های اجتماعی فیلتر شد که ما نیز در این زمینه خود را تابع می دانیم اما بر اساس صلاحدید مدیران و خط مشی سازمانی، در سایر فضاهای رسانه ای مانند وب سایت های خبری، خبرگزاری ها یا شبکه های اجتماعی مجاز مانند اینستاگرام فعالیت های خود را توسعه داده است. وی طراحی و تولید قالب های جدید اطلاع رسانی مانند انیمیشن، موشن گرافی، اینفوگرافی و... را از برنامه های جدید روابط عمومی بانک ملت برشمرد و آن را جایگزین مناسب برای روش های سنتی اطلاع رسانی توصیف کرد.
مدیرکل روابط عمومی بانک ملت به ایفای پر رنگ مسئولیت های اجتماعی در این بانک نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مشارکت در آزادسازی حدود ۱۷ هزار زندانی جرائم غیرعمد، ساخت ۶۵ مدرسه در سراسر کشور، خرید و اهدای ۱۰۱ هزار جفت کفش تولید داخلی برای دانش آموزان مناطق محروم، پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد را نمونه ای از فعالیت های بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی ذکر کرد.
دبیر کمیته عالی تبلیغات بانک ملت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ی تبلیغات این بانک نیز گفت: تبلیغات هزینه نیست، سرمایه گذاری است و اگر تبلیغات نداشته باشیم نمی توانیم محصولات و خدماتمان را به مشتریان و جامعه معرفی کنیم. وی در عین حال اضافه کرد: برخی ابزارهای تبلیغاتی کارایی گذشته را ندارند و در عوض رسانه ها، پایگاه های خبری و خبرگزاری های می توانند با سرعت بالا اخبار را از طریق ابزارهای نوین مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه به مردم برسانند.
صابریان به علت حضور بانک ملت در نمایشگاه الکامپ نیز اشاره کرد و گفت: الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک سه بخش بسیار مهم و از ارکان مدل کسب و کار بانک ملت هستند و علاوه بر بانک، شرکت های زیرمجموعه آن نیز در نمایشگاه حضور فعال دارند.
براساس این گزارش، این نخستین بار است که بانک ملت همزمان با یک رویداد نمایشگاهی، اقدام به اجرای پیوست رسانه ای می کند. صابریان در این باره به خبرنگار روابط عمومی گفت: روابط عمومی متولی رویدادهای داخلی و بیرونی بانک است و خود را مکلف می دانیم حداکثر بهره برداری از همایش ها، نمایشگاه ها و رویدادها داشته باشیم.
وی افزود: براساس بررسی های کارشناسی صورت گرفته در اداره کل دفتر مدیریت و روابط عمومی بانک، جای خالی برنامه مدون و منسجم رسانه ای در رویدادهای مهمی مانند نمایشگاه الکامپ شناسایی شد که در گام نخست برنامه حضور و پاسخ گویی مدیران ارشد به خبرنگاران و اصحاب رسانه را طراحی و اجرا کرده ایم.
صابریان ارتباط مستمر و مبتنی بر صداقت با خبرنگاران و رسانه ها را شاه کلید موفقیت روابط عمومی در انعکاس تلاش های کارکنان و موفقیت های بانک توصیف و ابراز امیدواری کرد: با انسجام فعالیت های رسانه ای خدمات بانک به اقتصاد و جامعه بیش از پیش معرفی شود.
گفتنی است در روز نخست این نمایشگاه، مرتضی نجف و علی اکبر صابریان از غرفه شرکت های زیرمجموعه هلدینگ بهسازان هوشمند فردا بازدید کردند. مدیران حوزه فناوری اطلاعات، طرح و برنامه و بازاریابی بانک ملت در روزهای آتی نمایشگاه الکامپ نیز میزبان خبرنگاران خواهند بود.