:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
هشدار وزیر اقتصاد به فراریان مالیاتی و دارندگان کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای:

علیه‌ فراریان مالیاتی اعلام جرم می‌کنیم

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد ضمن اعلام جرم علیه دارندگان کارت بازرگانی اجاره‌ای، مالیات آنها را به همراه جریمه، تا ریال آخر از آنها می‌گیرد، از شناسایی بیش از دو هزار و 500 فراری مالیاتی و سه هزار شرکت صوری خبر داد
کد خبر: ۱۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
اقتصاد گردان - مسعود کرباسیان با بیان این مطلب، همچنین از صدور برگه مالیاتی نه هزار میلیارد تومانی برای بانک‌ها خبر داد.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: برای بهبود شرایط کسب و کار، ضمن ایجاد شفافیت‌های مالی باید انواع فشارها از دوش بخش خصوصی مولد و کارآفرین برداشته شود.

وی افزود: به همین دلیل، اساس رویکرد وزارت اقتصاد براین مبنا تنظیم شده که با شناسایی مودیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد بسترهای الکترونیک برای سهولت هر چه بیشتر فرآیندهای مالیاتی بخشی از فشار از دوش تولید برداشته شود.

کرباسیان تاکید کرد: ما در وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی نهایت سخت‌گیری را نسبت به فراریان مالیاتی خواهیم داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای دریافت صورتحساب‌های بانکی تعداد دو هزار و 579 مودی مشکوک به فرار مالیاتی در راستای رصد و بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی به انجام رسیده است.  وی افزود: همچنین پیگیری و رصد فعالیت‌های شرکت‌های صوری و کاغذی و پدیده فاکتورهای صوری و رسیدگی به مالیات بیش از 3000 شرکت صوری هم انجام شده است. کرباسیان در ادامه گفت: اتفاقات چند هفته اخیر در مورد واردات خودرو و کالاهای دیگر با ارز 4200 تومانی تا حدودی به نواقصی در کارت‌های بازرگانی مربوط بود، به ویژه آنکه برخی سودجویان با اقدام به دریافت کارت بازرگانی برای افرادی بی‌اطلاع و بیگانه با فعالیت‌‎های اقتصادی، از طریق کارت بازرگانی آنها، واردات انجام می‌دهند و پس از آن هم فرار مالیاتی می‌کنند.

 وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد با نهایت قدرت در مقابل این رفتارها ایستاده ‌است، افزود: به همین جهت اقدامات لازم برای ممانعت از فرار مالیاتی دارندگان کارت بازرگانی از طریق شناسایی مودیان واقعی و صاحبان اصلی درآمد که از کارت بازرگانی اجاره‌یی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کردند، انجام شده است.

وی تصریح کرد، در اجرای تبصره 157 قانون مالیات‌های مستقیم علیه این متخلفین به مراجع قضایی اعلام جرم کرده‌ایم و تا ریال آخر مالیاتشان را اخذ خواهیم کرد.

کرباسیان گفت: اجازه نمی‌دهیم فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی مولد، کارآفرینان متعهد، کارمندان و کارگران باشد و عده‌یی دیگر در سایه بمانند و مالیات ندهند.

وی افزود: اولویت ما مردم و تولید است و کارآفرینان مطمئن باشند که حق آنها را از فراریان مالیاتی می‌گیریم.