:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
بازار ارز و طلا به سخنان رئيس جمهور، پومپئو و ترامپ واكنش نشان داد

اول مرداد 97؛ قیمت سکه ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان، 18 عيار 274 هزار تومان، نرخ دلار رسمي 4373 تومان

روز دوشنبه یکم مردادماه ۹۷ در بازار تهران، به دنبال افزايش نرخ ارز در حاشيه بازار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۱۷۴ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۳ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان به فروش رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به ارزش ۲۷۴ هزار تومان فروخته شد
کد خبر: ۱۱۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
اقتصاد گردان -  به دنبال سخنان روز يكشنبه 31 تيرماه 97 آقاي روحاني رئيس جمهور خطاب به آمريكا و ترامپ كه با دم شير بازي نكنيد، روز دوشنبه در سخنان مايك پومپئو وزير خارجه آمريكا و توئيت ترامپ در پاسخ به سخنان آقاي روحاني، بار ديگر تهديدها و ادعاهاي آمريكا مطرح شده و در اين راستا، بازار ارز و طلا نيز نسبت به اين موضع گيري هاي سياسي دو طرف ايران و آمريكا واكنش نشان داد. 
 روز دوشنبه یکم مردادماه ۹۷ در بازار تهران، به دنبال افزايش نرخ ارز در حاشيه بازار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۱۷۴ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۳ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان به فروش رسید.
همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۷۶ هزار تومان رشد به ارزش ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان داد و ستد شد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۸۴ هزار تومان افزایش قیمت یک میلیون و ۶۲۸ هزار و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان رشد در مدت مشابه به ارزش ۸۱۷ هزار تومان معامله شد.
هر قطعه سکه گرمی با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش ۴۵۶ هزار تومان معامله شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی به ارزش ۲۷۴ هزار تومان فروخته شد.

افزايش قيمت سكه آتي

از سوي ديگر، نرخ آتي تحويل سكه تا پايان سال 97 نيز به 4 ميليون تومان رسيده است كه نشان مي دهد فروشنده و خريدار انتظار دارند كه نرخ سكه در ماه هاي آينده نيز افزايش داشته باشد.  قیمت سکه آتی تحویل دی ماه ۱۳۹۷ به بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت سکه آتی تحویل شهریور ماه سال ۱۳۹۷ بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
در بازار ارز رسمي نيز، هر دلار آمریکا با ۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۳۷۳ تومان قیمت خورد. هر یورو با ۱۳ تومان رشد ۵ هزار و ۱۳۲ تومان و هر پوند نیز با ۱۴ تومان افزایش ۵ هزار و ۷۴۷ تومان ارزش‌گذاری شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ضمن اعلام اینکه سکه به بالاترین قیمت رسیده است، گفت: بحث‌هایی که در محافل داخل و خارج از کشور مطرح می‌شود، بر افزایش قیمت سکه اثرگذار است. از سوی دیگر حال و روز فعلی، انتظار افزایش قیمت را خواهد داشت.

ابراهیم محمدولی، افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۵ هزار و ۱۵۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان است. سکه‌ یک گرمی نیز ۴۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به علت افزایش قیمت سکه و تاثیر سخنان رئیس جمهوری بر بازار گفت: عملکرد و سیاست‌گذاری‌ها باعث شده این روزها قیمت طلا و سکه افزایش داشته باشد. افزایش قیمت ارز هم طبیعتا بر قیمت طلا و سکه اثرگذار است، چراکه طلا فلزی است که اگر یک نفس هم کم و زیاد شود، می‌تواند در قیمت آن تغییر ایجاد شود.
محمدولی با اشاره به تقاضای موجود در بازار سکه توضیح داد: تقاضا برای خرید سکه زیاد نیست و در این موقعیت افزایش قیمت‌ها هم به این دلیل نیست. بارها گفته شده پیش‌فروش اوراق سکه خیلی نمی‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد. درواقع در موضوع سکه و طلا، پیش‌فروش اثر ندارد یا خیلی کوتاه‌مدت است.,
وی درباره قیمت آتی طلا و سکه نیز اظهار کرد: قیمت را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما حال و روز فعلی، انتظار افزایش قیمت را خواهد داشت. البته ما راضی نیستیم افزایش قیمت داشته باشیم و می‌خواهیم آرامش در بازار برقرار باشد که داد و ستد انجام شود، زیرا این نوسانات موجود در بازار، اجازه داد و ستد را نمی‌دهد.