:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افزایش صدور پروانه‌های صنعتی و اکتشاف معدنی

بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو ماهه ابتدای امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
اقتصادگردان- پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در دو ماهه نخست امسال از لحاظ اشتغال ۲۳.۶ درصد و از لحاظ سرمایه مجوز ۶۸.۴ درصد نسبت به دو ماهه پارسال افزایش داشته است.

همچنین در زمینه پروانه اکتشاف معدنی نیز در این مدت ۱۵۲ پروانه صادر شده که با در نظر گرفتن ۱۴۱ پروانه اکتشاف صادره، رشد ۷.۸ درصدی داشته است.

در فروردین و اردیبهشت امسال به ترتیب ۴۶ و ۱۰۶ پروانه اکتشاف معدنی صادر شد که این شاخص در ماه دوم نسبت به ماه اول سال با افزایش ۱۳۰.۴ درصدی روبرو بود.

گواهی کشف‌های صادره نیز در فروردین ماه ۲۲ مورد و در اردیبهشت ماه امسال به ۴۱ مورد رسید که تغییر مثبت ۸۶.۴ پیدا کرد.

صدور گواهی امضای الکترونیکی رشد کرد

در حوزه تجارت الکترونیک نیز گواهی امضای الکترونیک صادره در دو ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۱۵ مورد بود که با احتساب ۵۸۵۹ مورد صادره در مدت مشابه پارسال ۱۸۳.۶ درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به ترتیب ۴۸۴۰ و ۱۱ هزار و ۷۷۵ مورد گواهی امضای الکترونیکی صادر شد که صدور این گواهی در ماه دوم سال نسبت به ماه اول ۱۴۳.۳ درصد افزایش داشت.

در زمینه صدور نماد الکترونیکی نیز در دو ماهه ابتدایی امسال با ۴۱.۱ درصد افزایش روبرو بودیم. در این مدت ۲۲۶۳ مورد نماد الکترونیکی صادر شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰۴ مورد بوده است.

در فروردین ماه امسال ۴۳۸ مورد و در اردیبهشت ماه ۱۸۲۵ مورد نماد الکترونیکی صادر شد که افزایش ۳۱۶.۷ درصدی به نسبت مقایسه این دو ماه داشت.

افزایش ۲۵ درصدی صدور پروانه‌های فنی و مهندسی

حوزه پروانه‌های فنی و مهندسی نیز افزایش ۲۵ درصدی صدور را در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده چراکه امسال ۲۰ پروانه و پارسال ۱۶ پروانه صادر شده است.

همچنین در این مدت ۶۳۰ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال ۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر و سرمایه مجوز ۵۱ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال صادر شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶۵۷ پروانه با اشتغال ۹۹۲۰ نفر و سرمایه مجوز ۳۰ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال بوده است.