:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دلار سست شد؛ طلا گران

قیمت طلا روز دوشنبه که ارزش دلار آمریکا اندکی کاهش یافت، ثابت بود و با اندکی افزایش معامله شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
اقتصادگردان- هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۱.۸۷  دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۰.۷ درصد افزایش داشت.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۲.۱۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۲ درصد افت کرد و به ۹۴.۳۰۵ واحد رسید. این شاخص اوایل معاملات به پایین‌ترین حد خود از ۱۱ ژوئن سقوط کرده بود.

انتقاد روز جمعه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از سیاست بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ‌های بهره، عامل کاهش ارزش دلار در معاملات روز جاری بود.

به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، اظهارات ترامپ تا حدود فضا را تغییر داد و باعث کاهش ارزش دلار شد. دلار عامل اصلی کاهش قیمت طلا در یک ماه اخیر بوده است، بنابراین با اظهارات اخیر ترامپ ممکن است رشد ارزش دلار ادامه پیدا نکند.

طلا به دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود و کاهش ارزش دلار، این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح ۱۲۳۷ دلار را شکسته و تا سطح ۱۲۴۶ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۵.۵۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۸۹۰.۷۲ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۲۳.۸۰ دلار رسید.