:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

پیشنهاد توسعه فعالیت خودروسازان چینی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه پیشنهاد توسعه فعالیت برندهای خودروسازی چینی همزمان با خروج خودروسازان اروپایی و فرانسوی از بازار خودرویی ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
اقتصادگردان- رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: شرکت‌های فرانسوی برای تولید چند مدل خودرو از جمله پژو ۲۰۰۸ در ایران حدود ۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند که براساس توافق‌های اولیه قرار بود این عدد تا سقف ۴۰۰ میلیون یورو افزایش یابد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: اگر پژو سیتروئن و رنو بخواهند با سیاست خصمانه امریکا همراهی و ایران را ترک کنند، نمی‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام داده در ایران، ادعایی داشته باشند چون پس از ترک ایران توسط این شرکت‌ها هزینه‌های جانبی و دستمزد کارکنان و کارگران این شرکت‌ها باید از محل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده تسویه شود. او از تمایل خودروسازان چینی برای توسعه فعالیت‌های خودرویی‌شان در کشورمان خبر داد و افزود: با خروج شرکت‌های خودروسازی فرانسوی و اروپایی از ایران زمینه کار و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای برندهای خودروسازی چینی در ایران بیش از گذشته وسعت می‌یابد که البته خودروسازان چینی پیشنهاد توسعه فعالیت‌های خودرویی و تجاری‌شان در کشورمان را به مقامات کشورمان ارائه داده‌اند.