:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: یکی از اولویت‌ها و استراتژی مهم سازمان صنایع کوچک حمایت کردن از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
اقتصادگردان- به گزارش شاتا، صادق نجفی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ضمن تشریح مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حمایت از واحدهای صنعتی کوچک گفت: استراتژی بعدی ما تقویت شرکت‌های صادراتی است و موضوع فن‌آوری‌ها در صنعت وصادرات برای ما مهم است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه ۹۲ درصد از صنایع سراسر کشور، صنایع کوچک هستند، یادآور شد: ما به دنبال اشتغال وتوسعه کشور هستیم که در این راستا با سفرای خارجی هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته است و اخیرا تعدادی از صنایع کوچک کشور اتریش با صنایع ما همکاری خوبی آغاز کرده‌اند. نجفی ایجاد مرکز مبادلات فرعی را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و افزود: فناوری ما در چین در حال گسترش است و اخیرا صنعت فرش و خشکبار در این کشور استقرار یافتند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تشریح سیاست‌های حمایتی این مجموعه اشاره و افزود: اگر ۱۰ درصد از صنایع کوچک صادرات گرا بشود ما به اهداف مان در سطح کلان خواهیم رسید و در حوزه بازار نیز شاهد شکوفایی بازار صنایع کوچک خواهیم بود. نجفی همچنین معرفی کار آفرینان برتر کشور در قالب همایش و حضور در کشورهای خارجی ومعرفی برند شان را از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران توصیف کرد و افزود: برخی از کالاهای ما و فناوری‌های ما درحوزه صنایع کوچک قابل صادرات است ولاجرم باید SME‌ها را به بازارهای جهانی وصل کرد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران در پایان با اشاره به تحقق برنامه‌های صادراتی سازمان در سال گذشته خاطرنشان کرد: دربحث توسعه بازار برای امسال ۴ میلیاردلار صادرات در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری واحدهای صنعتی این مهم محقق شود.