:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

آغاز ساخت 40 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

مشاور رییس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری گفت: ساخت بیش از 40 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
اقتصادگردان- اکبر ترکان افزود: در گزارشی که به رییس‌جمهوری ارائه شد، تعداد واحدهای مسکونی که در بافت‌های فرسوده شهری اجرایی شده 40 هزار واحد است اما انتظار رییس‌جمهوری بیش از این تعداد بود.

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است که با فرمان رییس‌جمهوری در بهمن ماه سال گذشته به ‌عنوان طرح ملی بازآفرینی شهری امید در وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. دولت از سال 1392 تصمیم به نوسازی بافت‌های ناکارآمد گرفت تا در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری امید، نوسازی بافت فرسوده توسط بخش خصوصی با حمایت‌های دولتی در 2700 محله شهری آغاز شود. گفته می‌شود، در این طرح، زمین مورد نیاز از محل واگذاری زمین‌های دولتی تامین ‌خواهد شد. پیش‌تر هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفته بود از اسفند سال گذشته تاکنون ساخت حدود 20 هزار واحد در قالب طرح بازآفرینی آغاز شده و برنامه ساخت 100 هزار واحد تا پایان سال جاری در دستور کار است.