:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
آلمان:

ادامه خرید نفتی هند از ایران به دولت این کشور بستگی دارد

وزیر امورخارجه آلمان گفت: امیدوارم هند به خرید نفتی خود از ایران ادامه دهد و این تصمیم به دولت این کشور بر می گردد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
اقتصادگردان- به نقل از اسپوتنیک، «نیلس آنین» وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای با تلویزیون هند، اظهار امیدواری کرد که هند به خرید نفتی خود از ایران به دنبال پدیدار شدن تحریم های ایالات متحده علیه تهران ادامه دهد.

وی گفت: این تصمیم دولت هند خواهد بود و من فروشنده نفت ایران نیستم؛ اما احساس من بر این است که هند مشتاق به ادامه خرید نفت از ایران است و این موضوع بسیار مهمی خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد ایالات متحده در حال اعمال فشار به همپیمانان خود برای تبعیت از تحریم های ضد ایرانی است که حداقل آزاردهنده محسوب می شود.

این اظهار نظر وزیر امورخارجه آلمان به دنبال اظهارات سفارت ایران در هند مبنی بر اشتیاق جمهوری اسلامی ایران برای اطمینان دادن بمنظور حداکثر تلاش خود در جهت تامین امنیت نفت هند به میان آمده است.

همچنین سفارت ایران پیشنهاد اقدامات انعطاف پذیری را در راستای افزایش تجارت ۲ جانبه هند با ایران ارائه کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان شریک قابل اعتماد در حوزه انرژی برای هند بوده است.

هفته گذشته ایران اعلام کرد در صورتی‌که هند به دلیل تحریم های آمریکا، واردات نفت از ایران را قطع کند، تهران تمام امتیازاتی را که برای هند در نظر گرفته تعلیق خواهد کرد. البته «دهارمندرا پرادهان» وزیر نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرده که دولت هند قبل از اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران در چهارم نوامبر تصمیم گیری خواهد کرد.  

بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با خروج رسمی خود از برجام، تهران را تهدید به بازگرداندن تحریم ها کرده و از کشورهای واردکننده نفت ایران خواسته که تا چهارم نوامبر به واردات خود پایان دهند و در غیر اینصورت مشمول تحریم های ثانویه آمریکا می شوند.