:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
فولادگر:

آب شرب اصفهان در مضیقه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: آب شرب اصفهان در مضیقه است و اگر بارش های اردیبهشت نبود اکنون بحران خرمشهر را در اصفهان می دیدید، البته این شرایط بد فعلا در اصفهان به تعویق افتاده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
اقتصادگردان- حمیدرضا فولادگر در مراسم افتتاحیه کشتارگاه صنعتی مجتمع زنجیره ای طیور اسپادانا، اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش صنایع غذایی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است و امنیت غذا مستلزم تکمیل زنجیره ارزش است.


وی ادامه داد: اول مجلس نهم، بحث تفکیک وظایف مربوط به جهاد کشاورزی بود و امروز نیز درست است که در بحث کالای ایرانی سامانه را با صنعت و معدن گذاشتیم، اما جهاد کشاورزی وظایف را در حوزه های خود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اشتغال در شرق اصفهان، افزود: افتتاح چنین پروژه های برای اشتغال مردم این منطقه بسیار خوب است.

وی در خصوص استاندارد حلال، اظهار کرد: این بحث از مالزی شروع شد و ایران نیز پیش رفت و استاندارد سازی را انجام داد و عربستان علی رغم اینکه مخالف بود، اما او هم تابع ایران شد و تمام کارهای استانداردسازی را جمهوری اسلامی انجام داد و سازمان استاندارد نیز نماینده شد و غذا و دارو و دامپزشکی نیز باید در حوزه خودشان استاندارد را انجام دهند.

فولادگر ادامه داد: چهار میلیون مترمکعب آب برای باغات چهارمحال در نظر گرفته شده و ۲.۵ میلیون مترمکعب برای باغات اصفهان است و در حال حاضر۵۰ میلیون مترمکعب آب خارج از برنامه از سد خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه بخشی از برداشت های غیرمجاز دیده نشده است وزیر کشاورزی نیز اصفهانی است، اما تصمیمات را محلی نمی‌گیرند و گاهی حق اصفهان ضایع می شود و به جرات می توان گفت ظلمی که به کشاورزان اصفهان شده در طول تاریخ چنین چیزی در کشور دیده نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: آب شرب اصفهان در مضیقه است و اگر بارش‌های اردیبهشت نبود اکنون بحران خرمشهر را در اصفهان می‌دیدید، البته این شرایط بد فعلا در اصفهان به تعویق افتاده است.

وی افزود: در خصوص آب اصفهان مصوبه هایی وجود دارد و تصمیم دولت نیز است، اما چهار نفر جلوی قانون ایستاده اند اگر حاکمیت نتواند مصوبه های خود را اجرایی کند دیگر چه توقعی است که مردم به ما اعتماد کنند.