:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

نامه محرمانه به شهردار تهران درباره مصوبه برج باغ‌ها

روز گذشته علی اعطا سخنگوی شورا در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
اقتصادگردان- اعطا در پاسخ به اینکه چرا حتی پس از تذکر شما در خصوص «بی‌توجهی برخی مناطق به صدور پروانه در باغات»، باز هم برخی مناطق پروانه‌هایی در این رابطه صادر کردند، گفت: در این رابطه در شورا تذکر داده‌ایم و نامه‌یی نیز به صورت محرمانه خطاب به افشانی نوشته و ارسال کردم و مواردی که دچار مشکل بوده، با شماره پروانه و مناطق، همزمان با نامه ارسال کردم. اما مناسب ندیدم این مطالب همزمان با نامه محرمانه، اعلام عمومی شود و منتظر بررسی شهرداری در خصوص اتفاقات افتاده، هستم.

وی افزود: ضمن اینکه مناطق باید از مصوبات شورا تبعیت کنند، شهردار و معاونین آن نیز در صورت برخورد با این تخلف، باید حساسیت‌های جدی را به خرج دهند. برخی مناطق از متن مصوبه برداشت کرده بودند که اگر پرونده‌یی پیش از ۲۲ اسفند ۹۶ به جریان افتاده، امکان صدور مجوز را دارد، اما تشکیل پرونده حق مالکیتی ایجاد نمی‌کند و تنها پروانه‌هایی که پیش از این تاریخ صادر شده‌اند، قابل اجرا هستند.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا صحت دارد به هر عضو شورا سه کارت شناور که یک میلیون تومان شارژ شده اهدا شده که اعطا این موضوع را تایید کرد و پاسخ داد: این کارت‌ها برای کارشناسان کمیسیون‌هاست که وظیفه نظارتی دارند و در سال ۹۶ نیز این امکان در اختیار اعضای شورا قرار گرفت اما کارت‌ها برای استفاده شخصی نیست.

به گفته اعطا با هر کارت دو خودرو با فاصله وارد طرح می‌شود اما با توجه به اینکه تنها ۴ خودرو برای تمامی کمیسیون‌ها وجود دارد، این کارت‌ها را کارشناسان که بازدیدهای میدانی زیادی دارند، استفاده می‌کنند. همچنین طرح‌های ترافیک خبرنگاران که به برخی نمایندگان مجلس نیز داده شده در دست بررسی است و همانطور که رییس شورا گفتند باید پس داده شود. برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رسانه هم دارند بنابراین معیار پس گرفتن این طرح‌ها، نماینده مجلس بودن نیست که این پاسخ اعطا مورد انتقاد یکی از خبرنگاران قرار گرفت و گفت ما نماینده مجلس خبرنگار نداریم. اینها صاحبان رسانه هستند و همانطور که در صحن گفته شد این آرم‌ها برای استفاده خبرنگاران است و نه صاحبان رسانه.