مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: روابط عمومی باید بتواند بین نیازهای مشتریان و توانمندی های بانک همسویی و تناسب ایجاد کند.
اقتصادگردان- محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید روابط عمومی این بانک رفاه که با حضور مدیران و روسای این بانک برگزار شد با بیان اینکه شفافیت منجر به اعتماد مشتریان میشود، اظهار داشت: برای شفافیت باید حقایق و واقعیتها توسط روابط عمومی منعکس شود. برای این منظور روابط عمومی باید بتواند بین نیازهای مشتریان و توانمندیهای بانک همسویی و تناسب ایجاد کند. در غیر این صورت ممکن است برای مشتریان انتظاراتی به وجود آید که از توان سازمان خارج باشد. بنابراین روابط عمومی باید با آگاهی از وظایف خود، شفافیت، اطلاعرسانی و اطلاعیابی دقیق را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با تاکید بر مسئله شفافیت و ارائه اطلاعات درست و شفاف به مخاطبان گفت: بانک به دنبال معرفی شفاف خود به مشتریان است. حداقل انتظار این است که خدمات و توانمندیهای بانک به نحو شایستهای به ذی نفعان معرفی شود. روابط عمومی در این زمینه لازم است با بهرمندی از ابزارهای نوین اطلاعرسانی نقش تاثیرگذاری ایفا کند.
سهمانی گفت: حوزه روابط عمومی دارای نقش اثرگذار در فعالیتهای درون و برونسازمانی است. نقشهایی که با ایفای درست و به موقع آن میتواند از کیان سازمان و جایگاه آن نزد افکار عمومی دفاع و محافظت کند.
مدیرعامل بانک رفاه در تشریح نقش روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین بانک و ذینفعان و سخنگوی مدیریت عالی اظهار داشت: نظام بانکی هماکنون در اقتصاد ایران نقش تأثیرگذاری ایفا میکند و منشأ خدمات بسیار زیادی در سطح جامعه است. روابط عمومی باید به نحو بسیار مطلوبی این خدمات را برای تمامی آحاد جامعه تشریح کند و تصویر مطلوبی در افکار عمومی از نظام بانکی خلق و حک کند.
وی بر ضرورت حضور مستمر و فعال در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: حوزه روابط عمومی باید به صورت هوشمند و چابک با اصحاب رسانه، ذینفعان، شبکههای مجازی و تمامی مجاری ارتباطی جامعه تعامل نزدیک و هدفمند داشته باشد و از این طریق بانک را به خوبی در جامعه معرفی و تصویر مطلوبی از آن خلق کند.
مدیرعامل بانک رفاه درخصوص استفاده از فناوریهای مدرن ارتباطی و اطلاعرسانی افزود: بهرهمندی از ابزارهای نوین و فناوری اطلاعات ویژه حوزههای IT و فناوری اطلاعات نیست، روابط عمومیها نیز برای اثربخشی فعالیتهای خود باید از این ابزارها به نحو مطلوب استفاده کنند.
سهمانی در پایان از حضور حبیب پور و خدمات وی در حوزه روابط عمومی قدردانی کرد و گفت: سعیدی به عنوان یکی از مدیران با تجربه، متعهد و متخصص و دارای دانش آکادمیک در حوزه روابط عمومی به شمار میروند و براساس نظر مدیریت عالی بانک به عنوان یکی از بهترین گزینههای راهبردی حوزه روابط عمومی، میتوانند منشأ اثرات خیر باشند. امیدواریم با بهرهمندی ازظرفیت و توان موجود بیش از پیش موفق باشند.
سعیدی رییس جدید اداره روابط عمومی نیز طی سخنانی با قدردانی از حسن نظر مدیران عالی بانک، حوزه روابط عمومی را حوزهای بسیار حساس خواند و اظهار داشت: مهمترین مسئولیت روابط عمومی افزایش اعتبار، مقبولیت و شهرت سازمان نزد افکار عمومی است. مهمترین نقش آن به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان، مشتریان ، ذینفعان، سهامداران و کارکنان است و میتواند در راستای تنویر افکار عمومی گامهای موثری بردارد.