:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو:

سیاست توزیع آب وزارت نیرو توزیع عادلانه است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در جهت توزیع عادلانه آب تلاش کرده و این مهم را اساس سیاست خود قرار داده تا حق هیچ استانی ضایع نشود.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
اقتصادگردان- صدیقه براتی در جلسه بررسی نحوه و میزان تخصیص آب های استان، اظهار کرد: من به عنوان نماینده وزیر نیرو و به منظور دریافت درخواست ها و نظرات بخش خصوصی و دولتی استان در زمینه تخصیص آب، در استان حضور پیدا کرده و گزارش این خواسته ها را تا پایان مرداد ماه به وزیر نیرو ارائه خواهم داد.

وی افزود: هدف از ارائه گزارش، بررسی نکات و نظرات مهم در خصوص تخصیص آب استان و کمک به پایدارسازی شرایط استان به لحاظ منابع آبی است تا تصمیماتی همه جانبه اخذ شود که منجر به ناپایداری منابع آب در استان نشود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، سیاست گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو عنوان کرد: در این زمینه باید تجربیات پیشین مورد توجه قرار گیرد و عجولانه و سریع تصمیم گیری نشود تا در سال های آتی منتج به نتیجه ای نشود که برای مردم استان ضرر داشته باشد.

وی تصریح کرد: بحث انتقال آب سد قوچم به همدان مطرح شد که در وزارت نیرو این مسئله که آیا همدان به آب این سد نیاز دارد یا خیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براتی از بازنگری در این مسئله خبر داد و گفت: در این بازنگری وضعیت دشت های قروه و دهگلان هم مورد بررسی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در جهت توزیع عادلانه و بر اساس قانون، اصول و اقدامات تلاش خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد در این زمینه حق هیچ استانی ضایع شود.