:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

توقف کار فرودگاه نجف با اعتراض به قطعی برق

جمعه شب گروهی از مردم عراق که نسبت به قطعی برق و شرایط به وجود آمده معترض بودند، وارد فرودگاه نجف شدند و این مساله به توقف پروازهای این فرودگاه منجر شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
اقتصادگردان- البته دیروز صبح سفیر ایران در عراق اعلام کرد: مشکلات به وجود آمده در فرودگاه نجف برطرف شده است اما همچنان برخی پروازهای ایران به نجف به فرودگاه بغداد منتقل شده است.

ایرج مسجدی در مورد مشکلاتی که به تازگی در فرودگاه نجف در پی وقوع اعتراضات مردمی در این منطقه، ایجاد شده بود، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در فرودگاه نجف تا حدودی برطرف شده است و تلاش‌ها در این راستاست که پروازها به حالت عادی برگردد. در این میان نایب‌رییس شورای اداری فرودگاه نجف هم از پاکسازی کامل این فرودگاه از سوی نیروهای امنیتی و بازگشایی آن و برقراری مجدد پروازها خبر داد.

به گزارش مهر، سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز نجف نوشت: جواد الکرعاوی نایب‌رییس شورای اداری فرودگاه نجف پیش از ظهر شنبه در نشست خبری از بازگشایی فرودگاه نجف و آمادگی این فرودگاه برای انجام عملیات نشست و برخاست هواپیماها خبر داد. او با بیان اینکه مسوولان شورای تامین شهر نجف پس از ورود مردم به این فرودگاه تصمیم به منع پرواز از این فرودگاه گرفته بودند، افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه تظاهراتی در فرودگاه مشاهده نمی‌شود و حکومت نظامی برطرف شده است.

الکرعاوی افزود: در طول ۲ سال گذشته این نخستین بار بود که فرودگاه نجف به دلیل حکومت نظامی بسته شده بود که این تصمیم را نیروهای امنیتی و استاندار نجف به فرودگاه ابلاغ کردند. به گفته این مقام مسوول در نجف نیروی ضد تروریست و فرماندهی نیروهای فرات میانی فرودگاه را پاکسازی کرده و امنیت آن به شکل کامل برقرار شده است.

او با بیان اینکه کمیته تحقیق درباره اتفاق ورود مردم به فرودگاه نجف تشکیل شده، ادامه داد: نیروهای امنیتی فرودگاه فیلم‌های دوربین مداربسته تهاجم و تخریب فرودگاه از سوی عده‌یی از مردم را به نیروهای امنیتی استانداری نجف تحویل دادند. نایب‌رییس شورای اداری فرودگاه نجف تاکید کرد: این شورا شکایت قضایی خود را علیه مسوولان امنیتی استانداری نجف به دادگاه این شهر اعلام کردند، چرا که نیروهای امنیتی مانع ورود مردم و تخریب‌کنندگان به فرودگاه نشدند.

 اختلال در پروازهای ایران به نجف

در پی بروز برخی اعتراضات به قطعی برق در نجف، صدها عراقی به فرودگاه این شهر یورش برده، وارد سالن فرودگاه شدند و تا باند پرواز فرودگاه پیش‌رفتند که باعث توقف پروازها از این فرودگاه پر رفت‌وآمد عراقی شد.

این موضوع مشکلاتی را برای پروازها در این فرودگاه به مقاصد مختلف از جمله ایران به وجود آورده بود و هواپیمای خطوط هوایی ماهان که قرار بود تهران را به مقصد نجف ترک کند، مقصد خود را تغییر داده و صبح شنبه به مقصد بغداد پرواز می‌کند.

این در حالی است که هواپیمای خطوط هوایی ماهان که قرار بود تهران را در ساعت 7:15 صبح شنبه به مقصد نجف ترک کند، مقصد خود را تغییر داده و در همان ساعت فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد بغداد ترک خواهد کرد.

ناگفته نماند که چند ماه قبل با افزایش ناگهانی نرخ پروازها در این فرودگاه شرکت‌های ایرانی برای اعلام اعتراض خود برای مدتی کوتاه پروازهایشان به نجف را متوقف کردند که البته با انجام مذاکرات لازم بار دیگر پروازها از سر گرفته شد. با توجه به نزدیکی نجف به کربلا فرودگاه این شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پرواز شرکت‌های ایرانی در طول سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است.