:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

زائران حج تمتع تحت پوشش بیمه ایران قرار گرفتند

تمامی زائران و عوامل سازمان حج و زیارت که به مناسک حج اعزام می‌شوند، تحت پوشش بیمه درمان، بیمه عمر، بیمه حادثه و مسئولیت شرکت سهامی بیمه ایران قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، تمامی زائران و عوامل سازمان حج و زیارت براین اساس از ۴۸ ساعت قبل از اعزام تا ۷۲ ساعت پس از مراجعت، تحت پوشش بیمه ایران هستند.

میزان تعهدات بیمه ایران برای هریک از بیمه‌شدگان این قرارداد شامل: غرامت فوت به هر علت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، غرامت فوت در اثر حادثه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی و جزئی ناشی از حادثه حداکثر تا مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و جبران هزینه‌ها در صورت بستری شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه یا نقل‌وانتقال بیمار یا مصدوم از عربستان به شهر محل اعزام، در زمان پوشش بیمه‌ای تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال است.

 علاوه بر این، پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولوژی، آزمایش‌های اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف ۲۰ میلیون ریال، پرداخت هزینه انتقال بیماران حادثه‌دیده از ناحیه شکستگی ستون فقرات در هنگام عملیات حج، پس از ترخیص از بیمارستان جهت انتقال به مکه، مدینه یا جده، حداکثر تا سقف ۴۰۰ ریال سعودی بر عهده بیمه ایران خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: بیمه مسئولیت (بار) هر یک از زائران در زمان رفت تا مبلغ ۱۰ میلیون ریال و در زمان برگشت تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال نیز تحت پوشش این قرارداد بیمه‌ای خواهد بود.