:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رئیس اداره دارایی و مالیات چالوس خبر داد

وجود 32 شرکت کاغذی در چالوس

رئیس اداره دارایی و مالیات چالوس با اشاره به وجود 32 شرکت کاغذی در چالوس گفت: اتاق بازرگانی نباید به راحتی برای افراد کارت بازرگانی صادر کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
اقتصادگردان- عباس پاشا در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران عضو انجمن صنفی غرب مازندران که به مناسبت هفته مالیات برگزار شد با اشاره به تو خالی بودن عملکرد شرکت های کاغذی و ضرر و زیان این شرکت ها گفت: در مجموع 32 شرکت کاغذی در چالوس وجود دارد،این شرکت ها از طریق واسطه هایی افراد رده پایین را شناسایی می کنند و برای فرار از مالیات این افراد را در قبال گرفتن مبلغی به عنوان مدیر عامل معرفی کرده و پس از دریافت سودهای کلان منطقه را ترک می کنند.

رئیس اداره دارایی و مالیات چالوس با بیان این که اتاق بازرگانی نباید به راحتی به افراد کارت بازرگانی دهد تاکید کرد: در این زمینه باید صلاحیت افراد و تراکنش مالی آن ها از سوی اتاق بازرگانی به طور دقیق بررسی شود. در مجموع 185 میلیارد تومان مطالبات معوقه مالیات در چالوس 150 میلیارد تومان آن مربوط به شرکت های کاغذی است.

وی با اشاره به نقش مهم سازمان مالیاتی در اقتصاد و بودجه کشور اظهار کرد: هدف سازمان، گرفتن مالیات از کسانی است که توان و بنیه مالی داشته باشند.

وی با اشاره به برخی تغییرات از سال 95 در قانون مالیات خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی دیگر وجود ندارد بلکه مالیات به نرخ صفر رسیده است.

پاشا با اشاره به این‌که در طرح جامع مالیاتی که از سال 95 آمده است سیستم مالیاتی به سمتی رفته که مالیات بر اساس مستندات از جمله دفاتر ثبت، صنعت و معدن، ثبت احوال و چند دستگاه دیگر که به سامانه امور مالیاتی متصل شده اند صادر می شود تصریح کرد: اشخاص حقوقی(شرکت ها) در رتبه نخست و پس از آن به ترتیب حقوق بگیران (کارمندان)، اشخاص حقوقی غیر دولتی، مشاغل، املاک و ارث در رتبه های بعدی بیشترین مالیات های وصولی قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه برای مناطق کمتر توسعه یافته معافیت مالیاتی قائل می شویم خاطرنشان کرد: مناطقی چون کوهستان و بیرون بشم مرزن آباد شامل این معافیت هستند.