:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کامیون سازی مشگین شهر

‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر خود به شهرهای استان اردبیل به مشگین شهر رفت و از کارخانه کامیون سازی و مرکز فنی و حرفه‌ای این مجموعه بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
اقتصادگردان- در این بازدید علی ربیعی از بخش‌های مختلف این کارخانه به ویژه مرکز آموزش و مهارت آموزی نیروهای شاغل این کارخانه بازدید کرد و در جمع کارگران در حال آموزش کامیون سازی مشگین شهر اظهار کرد: من ‌نیز زمانی کارگر بودم و در کارخانه ماشین سازی در قسمت رنگ سپس کنترل کیفی فعالیت داشتم و امروز نیز به کارگر بودن خود افتخار می‌کنم. 

وی خاطرنشان کرد: من دست تک تک کارگران این کشو را که در اعتلای قدرت و اقتدار این کشور تلاش می‌کنند، می‌بوسم و قطعا از دیدار امروز با کارگران این کارخانه در دفتر خاطراتم مباحثی را به نگارش درمی‌آورم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صاحب این کارخانه، کننده کار است و چندین بار لوح تقدیر از وزارت کار و رفاه اجتماعی گرفته و یقین داریم در سال‌های نه چندان دور از این کارخانه بهترین کامیون‌ها روانه بازار مصرف خواهد شد. 

ربیعی در جریان این بازدید عکس یادگاری با کارگران و حرفه آموزان شرکت صنعتی حدیدمبتکران و کامیون سازی مشگین‌شهر گرفت.

بیمارستان تامین اجتماعی در مشگین شهر احداث می‌شود

علی ربیعی با حضور در مشگین شهر نیز اظهار کرد: با مطالعاتی که در حال انجام است و تامین اعتبار در سال آینده، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در مشگین شهر در اولویت این وزارتخانه است. 

وزیر تعاون و کاراضافه کرد: در این سفر ما در دو حوزه رفاهی و پرداختن به مسایل حمایتی اقشار آسیب پذیر و همچنین دیدار با معلولان و جامعه هدف بهزیستی برنامه‌های و بازدید و ملاقاتی را انجام دادیم. 

وی خاطرنشان کرد: در این سفر ضمن کلنگ زنی درمانگاه گرمی مقدمات کار را برای احداث بیمارستان فراهم کردیم و امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده این بیمارستان در مشگین شهر احداث و راه اندازی شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سفر یک روزه خود به اکثر شهرهای استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: ما در پارس آباد و در قالب جلسه شورای اشتغال سعی کردیم بسته‌های جدید اشتغال و کارآفرینی را معرفی کنیم و با بازنگری در رسته‌های مختلف شغلی تلاش خواهیم کرد تا در این استان در رسته های جدید و در بخش اشتغال فراگیر و روستایی تسهیلاتی را به کارآفرینان پرداخت کنیم. 

ربیعی ضعف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در این استان یادآور شد و بیان کرد: قرار شد با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و در رسته‌های مختلف شغلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گرفته و کارگران قبل از ورود به بازار کار از آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بهره مند شوند. 

وی ادامه داد: سرمایه گذار کامیون سازی مشگین شهر دست به کار خوبی زده تا قبل از راه اندازی کارخانه نیروهای خود را آموزش داده و به آنها مهارت‌های موردنظر را یاد دهد تا با عقد قرارداد با کشورهای خارجی و ورود تکنولوژی آنها تولید انبوه خودروهای مورد نیاز سبک و سنگین را در این مجموعه شاهد باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از سختکوشی استاندار اردبیل و نمایندگان خوش فکر این استان در مجلس قدردانی کرد و افزود: مبنای پرداخت تسهیلات اشتغالزا و تثبیت شغل گذراندن دوره‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که امیدواریم در این راستا بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.