:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

26 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه خواهیم کرد

‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در حوزه درمان 26 هزار میلیارد تومان امسال منابع اعتباری در نظر گرفتیم تا مشکلات بیمه شدگان در این بخش برطرف شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
اقتصادگردان- علی ربیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ما مدعی ریشه‌کنی بیکاری در کشور نیستیم بلکه تا پنج سال آینده پیش‌بینی 3 میلیون بیکار را در کشور اعلام کرده‌ایم و تا زمانی که یک تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار به وجود نیاید، قطعا آسیب‌های ناشی از بیکاری دغدغه همه ما خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در سالجاری اجازه دادیم هر کس هر تعداد نیرو را استخدام کند قانون کار و تامین اجتماعی برای او اعمال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما امروز با حجم زیادی از تقاضای ورود به بازار کار حتی نیروهای انباشت سال‌های گذشته را در ورود به این عرصه شاهد هستیم و تمام تلاش ما بر این است تا کار جدیدی ایجاد کرده و دغدغه خانواده‌ها و فرزندان آنها را به نوعی برطرف کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت تجهیز درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان اردبیل را به تجهیزات تخصصی نظیر ام آر آی و سنگ شکن یادآور شد و گفت: ‌ساخت درمانگاه در نمین، گرمی، ساخت بیمارستان در مشگین‌شهر و توسعه تخت‌های بیمارستانی کنونی در اردبیل و پارس‌آباد را هدف‌گذاری کردیم و از برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه حمایت می‌کنیم. 

ربیعی به شرایط خاص کشور در حوزه اقتصادی و ضرورت بکارگیری تدبیر مناسب و رفتارهای منطقی همراه با مسئولیت‌پذیری را یادآور شد و بیان کرد: ما در این شرایط باید در کنار پاسخگوئی به انتظارات مردم این انتظارات را نیز منطقی کنیم تا فرصت و زمینه اشتغال جوانان و تحول و تحرک اقتصادی در جامعه فراهم آید.

وی به سفر یک و نیم روزه خود به استان اردبیل و بازدید از شهرهای مختلف استان در قالب طرح‌های اشتغالزا، کلنگ‌زنی درمانگاه‌های تامین اجتماعی و بازدید از مراکز مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای را یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در این سفر برای ما خوشایند بود فضای همدلی و تعامل خوب بین استاندار، مدیران و نمایندگان استان بود که به معنای واقعی تلاش و جدیت‌شان بر این است تا موانع و مشکلات پیش‌روی مردم برطرف شده و رضایتمندی واقعی فراهم آید. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برای طرح مسایل و مشکلات اهالی استان به ویژه در حوزه رفاهی و خدمات متنوع بهزیستی و نهادهای حمایتی، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در جمع‌بندی سفر به همه این مطالبات به حق مردم پاسخ داده و زمینه و بستر کار شایسته و تحول‌آفرین در این استان را فراهم کنیم.

در ادامه امام جمعه اردبیل گفت: تنها راه نجات ما در این تنگنای اقتصادی و هجمه استکبار جهانی حمایت از بخش خصوصی و استفاده از توان آنها در تقویت اقتصاد ملی است. 

‌حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی  اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی با اعتبار محدود و منابع کم مالی روبرو هستند و در چنین شرایطی که دشمن تاراج اقتصادی این کشور را مورد طمع خود قرار داده است، باید از بخش خصوصی بهترین بهره را بگیریم تا با جمع‌آوری پول‌های سرگردان مردم و هدایت آنها در مسیر سرمایه‌گذاری‌های واقعی و سودآور برای کشور یک صیانت اقتصادی و ضدتحریم به وجود آورند. 

وی خاطرنشان کرد: در شأن استان اردبیل مجموعه‌های تامین اجتماعی به ویژه بیمارستان و درمانگاه و مراکز خدماتی توسعه و گسترش نیافته و ما در سفر اخیر رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز مطالبات به حق مردم را اعلام کردیم ولی هنوز این مطالبات جامه عمل نپوشیده است. 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید مجموعه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی ورود پیدا کند تا مردم این استان نیز از برکات و ثمرات این سرمایه‌گذاری کلان بهره‌مند شوند.

عاملی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران غیردولتی به عنوان طلایه‌داران ارتقای فرهنگی یاد کرد و گفت: نباید کار آنها را تنها یک کار مادی بدانیم بلکه آنها با دست زدن به امر سرمایه‌گذاری در حقیقت کار فرهنگی انجام داده و فضای کسب درآمد را برای جوان ایرانی در مسیر اعتلای عزت او فراهم می‌آورند که همه این اقدامات یک حرکت تربیتی و فرهنگی غنی است.

وی به گله‌مندی برخی از سرمایه‌گذاران در مسیر صدور مجوزها و تسهیل امر مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی اشاره و تصریح کرد: انتظار می‌رود از محل اشتغال روستایی تسهیلات مناسب برای متقاضیان اشتغال و کارآفرینی در این مناطق در نظر گرفته شده تا با این اقدامات تشویقی زمینه ماندگاری آنها در مناطق محروم فراهم آید. 

امام جمعه اردبیل با قدردانی از سختکوشی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به محرومان، فقرا و رفع چهره فقر از جامعه افزود: باید چهره جمهوری اسلامی ایران را با رضایتمندی و افزایش رفاه و نشاط آنها به دنیا معرفی کنیم.

سختکوشی، عقلانیت و مدارا سه راه عبور از مشکلات کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌چنین در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل گفت: ما در گذر از مشکلات امروز در کشور به سختکوشی، کار باتدبیر و عقلانیت و مدارا با مردم نیازمند هستیم تا بتوانیم از این مقطع به سلامت عبور کنیم. 

به گزارش ایسنا، ‌علی ربیعی‌ اظهار کرد: ما امروز در کشور با یک شرایط جدید و متفاوت از گذشته در عرصه اقتصادی روبرو هستیم، به طوری که گرفتار ترامپ دیوانه و زورگویی شدیم که با زبان نفهمی خود در عرصه بین‌المللی سعی می‌کند به اشکال مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران کارشکنی کند. 

وی با بیان اینکه امروز کشورمان در یک جنگ رودررو با خزانه‌داری آمریکا شرایط سخت و دشواری را تجربه می‌کند، خاطرنشان کرد: ناجوانمردی دشمن به جایی رسیده که آنها با به راه انداختن یک جنگ روانی تمام عیار حیثیت نظام و عظمت این ملت را نشانه گرفته‌اند تا به هر شکل ممکن در اراده و حرکت مستحکم ملت رخنه ایجاد کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی ما تلاش می‌کنیم تا از معیشت و گذران زندگی چند دهک پایین جامعه مراقبت کنیم و در قالب برنامه تاب‌آوری اجتماعی تلاش ما بر این است تا ایجاد اشتغال و پیشگیری از آسیب‌ها به شکل واقعی اتفاق بیفتد. 

ربیعی گفت: ما با رویکرد تثبیت اشتغال به ایجاد اشتغال جدید نیز توجهی جدی داریم و مصمم هستیم در حوزه‌های مختلف از کشاورزی و گردشگری تا آی‌تی و سایر حوزه‌ها فضای کسب و کار را برای مردم فراهم کرده و رسته‌های مختلف شغلی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به سختکوشی نیاز داریم و ضروری است دو برابر گذشته کار کرده و اصل صرفه‌جویی را مورد توجه قرار دهیم. 

وی بیان کرد: ما در شرایط کنونی حق اشتباه کردن نداریم و باید در همه حوزه‌ها با عقلانیت، تدبیر و کارشناسی کارها را به پیش برده و در کنار آن مدارا با مردم و تسهیل امور را هدف‌گذاری کنیم.

ربیعی تصریح کرد: ‌اگر این سه عنصر را مراعات کنیم، قطعا از این بحران‌ها که تجربه شرایط سخت‌تر از این را نیز داشتیم، عبور خواهیم کرد، به شرط آنکه استراتژی خود را عوض کرده و به سمت بهره‌گیری از فرصت‌ها همراه با سختکوشی و تلاش مضاعف تغییر دهیم.

وی افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی برخی تحرکات را از سوی ایادی استکبار در تبلیغ و ترویج خرید کالاهای لوکس خارجی در بین خانواده‌ها شاهد هستیم اما همه ملت باید با احساس مسئولیت و ادای دین به کشور به تولید ملی کمک کنند و اجازه ندهند در این مقطع حساس عده‌ای سرمایه‌های این ملت را به یغما ببرند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت‌پذیری و انجام بهتر امور را یادآور شد و اضافه کرد: همه باید در جبهه کار و تلاش و سازندگی کشور به یک مجاهدت بی‌نظیر دست بزنیم. 

ربیعی، ضرورت توزیع اعتبارات را به شکل عادلانه در بین استان‌های کشور یادآور شد و اظهار کرد: ما استان اردبیل را پایلوت کشور در رفع فقر و محرومیت‌زدایی قرار دادیم و تلاش خواهیم کرد تا با برنامه‌های حمایتی این اهداف را محقق کنیم.

وی به ضرورت تقویت مجموعه فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل به همراه دسترسی نمایندگان استان به اشتغال ایجاد شده در بخش فراگیر و روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 600 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال روستایی به مرحله عقد قرارداد رسیده و قرار است با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات را در این حوزه به متقاضیان پرداخت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما دنبال پول‌پاشی در کشور نیستیم و در مقابل 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی 18 هزار میلیارد تومان متقاضی تسهیلات حوزه دام داریم که قرار نیست به همه آنها تسهیلات پرداخت کنیم بلکه براساس کشش هر منطقه در بخش رسته‌های اشتغال این پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

ربیعی به تجربه ناموفق پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته به ویژه بنگاه‌های زودبازده اشاره کرد و گفت: ما با اصلاح فرآیند و کمک چهار بانک عامل و 6 دستگاه اجرایی درصدد پرداخت مناسب تسهیلات اشتغال روستایی هستیم تا این منابع در محل خود هزینه شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی نظام تامین مالی خرد در کشور و راه‌اندازی بانک در این حوزه و حمایت از صندوق ضمانت تعاون کشور، بیان کرد: با این اقدامات و مقدمات فراهم شده سعی بر این است تا در کشور پرداخت تسهیلات برای متقاضیان واقعی اشتغال و کارآفرینان اتفاق بیفتد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حل مشکل چک برگشتی و معوقات بانکی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: 60 سال است که مرکز آمار در کشور آمار تولید می‌کند اما نرخ بیکاری اعلام شده دلیل بر پایین آمدن آمار بیکاران نیست بلکه این آمارها از جمعیت فعال محاسبه شده و قطعا تلاش بر این است تا بدون توجه به این آمارها متناسب با تعداد بیکاران واقعی جامعه نیازمند ایجاد اشتغال برای این افراد باشیم.