:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیر عامل توزیع برق یزد:

اگر مصرف برق یزدی‌ها زیاد شود مجبور به مدیریت اضطراری بار می‌شویم

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در یزد قطعی برق نخواهیم داشت و فقط اگر مصرف زیاد شود مجبور به مدیریت اضطراری بار خواهیم شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
اقتصادگردان- «محمدرضا صحتی» با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی شفاف برنامه‌های مدیریت اضطراری بار، اظهار کرد: مراکز دولتی، کشاورزی، تجاری، صنعتی و سایر مصارف به ترتیب اولویت در برنامه‌های مدیریت اضطراری بار گنجانده شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تامین برق مراکز حساس و مهم فاقد دیزل ژنراتور به خصوص مراکزی نظیر بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، ایستگاه‌های آب آشامیدنی، انتقال خون و فرودگاه، افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده، مدیریت بار در بخش خانگی در ساعات پیش از ظهر اعمال می‌شود، مگر در شرایط اضطرار که نیاز به مدیریت بار در ساعات اوج بار روز باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در ادامه به تقسیم بندی هشت بلوک مدیریت اضطراری بار اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مدیریت بار به صورت روزانه از طریق آدرس اینترنتی WWW.YED.CO.IR به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

صحتی با تاکید بر این‌که تلاش خادمین مردم در صنعت برق با مدیریت مصرف برق توسط همگان برای ایجاد برق پایدار میسر خواهد شد، از شهروندان خواست تا در ساعات 12 تا 16 و 20 تا 24 که به عنوان ساعات پیک بار روز و شب استان مشخص شده از لوازم پر مصرف برقی استفاده نکنند.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی در کل کشور و شرایط کاهش تولید نیروگاه‌ها آبی به دلیل خشک سالی‌های اخیر، خاطرنشان کرد: اگر همه مشترکین برق فقط 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، گذر از پیک بار تابستان بدون نیاز به برنامه‌های مدیریت بار انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان، گفت:‌ خوشبختانه تاکنون خبری مبنی بر خسارت قطعی برق گزارش نشده است.