:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر کار:

کار در جامعه تولید محور دارای ارزش است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فقر جامعه تولید محور و رانت‌خوار را متوجه می‌شویم، جامعه‌ای که در آن رانت اساس جامعه باشد و ملاک آن پول باشد با جامعه‌ای که کار در آن پول تولید کند، متفاوت است، کار در جامعه تولیدمحور دارای ارزش است.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
اقتصادگردان- علی ربیعی امروز ـ ۲۱ تیرماه ـ در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان بروجن، اظهار کرد: وزیر افرادی هستم که آجرها را روی هم قرار می‌دهند و ثروت خود را به زمین پیچ و مهره می‌کنند، این برای من بسیار مهم است.

وی افزود: از افرادی که وام‌های به اسم تولید گرفتند و سوء استفاده‌های فراوان کردند لطمه بسیار خوردیم، امروز از سوداگرانی که با نقدینگی خود پول را از بازار ارز به سکه و سکه را به مسکن می‌برند لطمه خوردیم، ولی از کارآفرینی که ثروت خود را پیچ و مهره می‌کند لطمه نخوردیم.

ربیعی با اشاره به اینکه خود را متعلق به طبقه کارگران می‌دانم، تصریح کرد: علاوه بر آن وزیر بیکاران هستم؛ برای کسانی که قصد داشته باشند شغلی بدست آورند احساس مسئولیت می‌کنم، باید علاوه بر حفظ تولید، منزلت کارگر را نیز حفظ کرد، باید مراقب قدرت خرید کارگر بود.

ربیعی با اشاره به اینکه سال‌ها تورم بر مزد پیشی یافت، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌ها قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش یافت، سیاست این وزارتخانه حفظ قدرت خرید مردم و اندکی افزایش قدرت خرید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصادی که در آن نقدینگی در دست افراد غیر تولیدگر باشد اقتصاد ناسالم تلقی می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته با تک رقمی کردن نرخ تورم، پیش‌بینی پذیر بودن برای سرمایه‌گذاری را در جامعه به کار گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف بین‌المللی کردن اقتصاد و اطمینان بخشیدن برای سرمایه‌گذاری و زندگی بهتر برای کارگران تولید محور بود.

ربیعی با اشاره به اینکه لازم است سیاست‌های اقتصاد کلان کشور را درست کنیم، گفت: در سیاست‌های اقتصاد کلان تلاش شده ثبات موجود در کشور حفظ شود.

وی ادامه داد: قطعا تلاش دولت ثبات سیاست‌های اقتصاد کلان و پیش‌بینی پذیر کردن اقتصادکشور است.