:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
براساس نماگرهای اقتصادی زمستان 96 اعلام شد

رشد اقتصادی ۹۶ با نفت 3.7 درصد، بدون نفت ۴.۶ درصد

بانک مرکزی با انتشار نماگرهای اقتصادی کشور برای دوره زمستان ۹۶ اعلام کرد که در این دوره و در بخش واقعی رشد تولید ناخالص داخلی برپایه ۱۰۰=۱۳۹۰ با نفت ۳.۷ و بدون نفت ۴.۶ بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
اقتصاد گردان -  اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی، نماگرهای اقتصادی کشور مربوط به زمستان ۱۳۹۶ را منتشر کرده است که براساس آن تغییرات شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (نرخ تورم) متوسط سال ۱۳۹۶ نسبت به متوسط سال قبل ۹.۶ درصد، اسفندماه ۹۶ نسبت به ماه قبل از آن ۱.۱ درصد و اسفند ۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد بوده است.

براین اساس تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه عملکرد سال ۱۳۹۶ (به قیمت های جاری) ۱۴ هزار و ۸۰۷ هزار میلیارد ریال، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۳ هزار و ۲۳ هزار میلیارد ریال، هزینه های مصرفی بخش خصوصی ۷ هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال و هزینه های مصرفی بخش دولتی ۲ هزار و ۵۷ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز در دوره زمستان ۹۶، رقم ۹۶۲۹.۰۰ و ارزش سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۵۳۹.۱ هزار میلیارد ریال اعلام شده است. در این دوره حجم سهام و حق تقدم معامله شده نیز ۲۵۰.۶ میلیارد سهم بوده است.

براساس این گزارش متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی ۳۴ هزار و ۲۱۴ ریال بوده است.

در بخش خارجی آن تراز حساب جاری ۱۵ هزار و ۸۱۶ میلیون دلار، تراز بازرگانی (حساب کالا) ۲۲ هزار و ۵۹۶ میلیون دلار، صادرات کالا (FOB) ۹۸ هزار و ۱۴۲ میلیون دلار، واردات کالا (FOB) ۷۵ هزار و ۵۴۶ میلیون دلار و کل بدهی خارجی (پایان دوره) ۱۰ هزار و ۹۱۰ میلیون دلار اعلام شده است.