:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون رئیس‌جمهور خبر داد

خودکفایی کشور در تولید گوشت سفید

معاون رئیس‌جمهوربا بیان این‌که در تولید گوشت سفید به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، گفت: به غیر از مشکل سال گذشته در بحث تولید تخم‌مرغ که به‌علت شیوع بیماری آنفلوآنزا بود هم‌اکنون ظرفیت تولید تخم‌مرغ بیش از مصرف کشور است.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
اقتصادگردان- دکتر «جمشید انصاری» در مراسم کلنگ‌زنی پرورش گاو شیری هزار رأسی منطقه گریت اظهار کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی که برای بخش کشاورزی کشور در نظر گرفته شده طی این سه سال اخیر اقدامات و اهداف خوبی صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته طبق گزارشی که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی بیان شد قدم‌های بزرگی برای تحقق اهداف در این راستا برداشته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در راستای تولید گندم علاوه‌بر تأمین نیاز داخلی به صادرکننده گندم خام و آرد تبدیل شده‌ایم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به این‌که در تولید شکر به خودکفایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با توسعه کشت چغندر و تولید شکر داخلی توانسته‌ایم در سال گذشته و جاری واردات شکر را متوقف کنیم.

انصاری خاطرنشان کرد: تنها ۱۰ درصد گوشت قرمز کشور از خارج وارد می‌شود یعنی برای تولید اقلام اصلی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی کشور به خودکفایی رسیده‌ایم حتی در بحث دانه‌های روغنی ۴۰ درصد افزایش در تولید روغن خام داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که کشاورزان رسالت ملی خود را به خوبی انجام داده‌اند.

این مسئول افزود: در تأمین مواد اولیه مرتبط با خوراک دام واردکننده هستیم اما در سایر اقلام به خودکفایی رسیده‌ایم.

انصاری لرستان را در تولید کشاورزی و محصولات دامی دارای جایگاه ویژه‌ و قابل تقدیر دانست و گفت: هم‌چنین در تأمین اعتبارات اشتغال فراگیر روستایی، این استان جایگاه بالایی دارد و نشان می‌دهد مدیریت منابع مالی برای توسعه روستاها را داشته و وقت گذرانی لازم را انجام داده است.

به گفته وی، کشاورزان رسالت ملی خود را به خوبی انجام داده‌اند.