:
كمينه:۱۳.۹۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

شعب کمتر، خدمات بهتر

علیرضا مهرجو معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور استان‌ها از برنامه این بانک برای بهینه‌سازی شبکه شعب، کاهش شعب غیرضرور و اصلاح ساختار سازمانی بانک تجارت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
اقتصادگردان- علیرضا مهرجو، معاون مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی در این خصوص با اشاره به گستردگی شعب در سراسر کشور به تشریح برنامه‌های این بانک و لزوم کاهش و بهینه‌سازی شبکه شعب با هدف چابک‌سازی و ارائه خدمات ارزنده به مشتریان پرداخت.

مهرجو با اشاره به اینکه موضوع کاهش شعب، بر اساس الزامات مراجع بالادستی و سیاست‌های داخلی در بانک تجارت صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا باتوجه به تعدد شعب بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسه‌های مالی و اعتباری و به دلیل حضور و رقابت در بازار فعلی اقداماتی مانند چابک‌سازی، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود را به عنوان اصلی اساسی سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با توسعه خدمات الکترونیک از جمله پایانه‌های فروشگاهی، خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، دفعات مراجعه به شعب بانک‌ها کاهش یافته و مشتریان بانک‌ها بیشتر به دنبال خدمات الکترونیک و سرویس‌های بر خط هستند.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه انتظار به حق سهامداران از این بانک کسب سود است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف آیتم‌های مختلفی مطرح شده است که بهینه‌سازی شعب بانک یکی از موارد تاثیرگذار در سوددهی محسوب می‌شود. مواردی همچون کاهش هزینه اداری و پرسنلی و استفاده بهینه از نیروی انسانی را می‌توان از نتایج بهینه‌سازی شبکه شعب دانست.

مهرجو افزود: از سوی دیگر با فروش املاک این شعب، دارایی‌های ثابت بانک به دارایی مولد تبدیل می‌شود، در نتیجه افزایش قدرت پرداخت تسهیلات و ارتقای شاخص سوددهی و رضایتمندی صاحبان سهام را رقم خواهد زد.

عضو هیات عامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای کاهش تعداد شعب تشریح کرد: ادامه این روند در قالب یک استراتژی و در دوره سه ساله (از سال ۹۷ تا ۹۹) اجرائی می‌شود.

وی افزود: این برنامه، مکانیزم ویژه‌ای به لحاظ شعب منتخب و نحوه اجرا دارد و معنای آن صرفا بسته شدن شعب نیست، بلکه احیای مجدد با تغییر مدیریت داخلی و یا محل جغرافیایی و حتی ایجاد شعب جدید با هدف پوشش‌دهی نیاز مشتریان و افزایش سهم از بازار و در نهایت تکریم ارباب رجوع می‌باشد.

معاون مدیرعامل بانک تجارت در پایان مسیر پیش روی دنیای بانکداری امروز را به سمت کاهش شعب فیزیکی دانست و عنوان کرد: طی سال‌های آینده توسعه بانکداری الکترونیک در بانک تجارت با پیشرفت فناوری در دنیای بانکداری همگام می‌باشد و بنابراین تعداد شعب با شرایط امروز کاهش می‌یابد.