:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی خورشید با برپایی مسابقات آب‌شیرین‌کن، اعلام برگزیدگان مسابقه

مسابقه آب شیرین‌کن‌ها در دانشگاه صعنتی امیرکبیر با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی برگزار شد که برگزیده‌های آن معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
اقتصادگردان- دکتر رضا حسینی ابرده مسئول برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف از این مسابقات فرهنگ‌سازی است زیرا جای تاسف دارد که فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی  را نداریم.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم  که 300 روز آفتابی داریم و برخی کشورها هستند که تنها در کل سال 80 روز آفتابی دارند ولی بهتر از کشور ما از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به هدف برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن گفت: این مسابقات می‌تواند گامی برای فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی خورشیدی باشد و از سوی دیگر هم محیط زیست حفظ می‌شود.

حسینی ابرده با بیان اینکه با تکنولوژی می‌توان از منبع انرژی خورشیدی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۱ گروه دانشجویی در سه رشته آب شرب، آب صنعتی و میزان هدررفت صفر آب یا Zero liquid discharge /ZLD برگزار شد که در دو رشته اول هر کدام ۵ گروه و در رشته سوم به دلیل تخصصی بودن تنها یک گروه حضور داشتند.

سرپرست برگزاری مسابقات آب شیرین‌کن‌های خورشیدی افزود: ضمن اینکه باید بحران آب در کشور را در نظر داشته باشیم، در این وضعیت واقعا باید دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از پساب‌ها بود.

وی با اشاره به برگزیدگان این دوره از مسابقات گفت: در بخش آب شیرین‌کن‌های صنعتی (تولید آب مقطر)، تیم ماپو رتبه اول، تیم فراسو رتبه دوم،  تیم فن آوران هور رتبه سوم را بدست آوردند.

حسینی ابرده خاطرنشان کرد: همچنین در بخش آب شرین‌کن‌های خانگی (آب شرب) تیم طوس رتبه اول و تیم بزرگمهر قائنات رتبه دوم را کسب کردند.