:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

توسعه گردشگری به مهارت انسانی نیاز دارد

کارشناس صنعت گردشگری با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری کشور بر پایه ارایه خدمات مطلوب است، می‌گویدصنعت به مهارت انسانی زیادی نیاز دارد، زیرا خدماتی که گردشگران طلب می‌کنند، باید توسط نیروی انسانی ماهر به نحو مطلوب ارایه شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

به گزارش اقتصادگردان، عبدالوهاب قاضی گفت: ارایه خدمات مناسب و در حد استانداردهای جهانی به گردشگران مساوی با افزایش تعداد آنها است، اگر گردشگرانی که به ایران می‌آیند، خدمات مناسب دریافت کنند، بی‌شک آمار گردشگران ورودی به کشور به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای جذب گردشگر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: اگر وضعیت جاده، حمل و نقل، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین جاده‌ای مناسب و مطلوبی در کشور وجود داشته باشد، در سال‌های آینده شاهد ورود گردشگران بیشتری به کشور خواهیم بود.
قاضی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می‌تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد، افزود: اگر دولتمردان و مسئولان باور کنند که گردشگری می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، تمام توان خود را برای توسعه این صنعت به کار خواهند گرفت.
او در ادامه به فیلم منقطع و پخش شده برنامه "طبیب" در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم که خبرنگاران حوزه گردشگری نسبت به اتفاق‌ها و صحبت‌های ارایه شده در این زمینه آنقدر حساس هستند و این یعنی اینکه صنعت گردشگری متولی و طرفدار دارد.
این فعال بخش خصوصی حوزه گردشگری یادآور شد: حضور من در آن برنامه به عنوان پزشک بود، نه کارشناس گردشگری، چون برنامه، یک برنامه پزشکی است و صحبت‌هایی که مطرح شده است درباره تغییرهای محیطی و تاثیر سفر بر روح و روان انسان‌ها بود.
قاضی گفت: سازمان جهانی گردشگری در سال‌های اخیر تعریف‌های متفاوتی از گردشگری ارایه کرده است و آخرین نظر آنها هم این بود که اگر کسی 24 ساعت از خانه و محل زندگی‌اش دور شود گردشگری اتفاق افتاده است.
او ادامه داد: ممکن است کسی فرصت سفر رفتن با تعریفی که سازمان جهانی گردشگری ارایه کرده است را نداشته باشد، از این رو اگر آن فرد بتواند مسیر رفت و آمد از خانه به محل کار و مراکزی که در آنها تردد می‌کند و یا اتمسفر خانه را با جا به جایی دکوراسیون و اشیای منزل تغییر دهد، ذهنش این تغییرها را به منزله وقوع گردشگری تلقی می‌کند.
قاضی گفت: انسان‌ها در سفر و یا با تغییر وضعیت فعلی خود در زندگی و محل کار، می‌توانند روح و روان خود را بهبود ببخشند و این تغییر به آرامش فکری آنها کمک خواهد کرد.
وی توضیح داد که من در آن برنامه می‌خواستم ترم جدیدی از گردشگری را به مردم معرفی کنم که با ایجاد تغییر در محیط اطرافمان و برای لذت بردن از لحظه لحظه زندگی باید این تغییر را از خودمان و از خانه و محل کار شروع کنیم.
قاضی تاکید کرد: حواس پنج‌گانه تاثیر زیادی بر رفتار انسان‌ها دارد، اگر افراد در سفر از این حواس بهره کافی ببرند، سفر و گردش و تغییر ایجاد شده در محیط اطرافمان برای انسان‌ها لذت‌بخش خواهد شد و انسان‌ها بهتر، سالم‌تر و سرحال‌تر زندگی خواهند کرد.