:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بانک قرض الحسنه مهر ایران از منظر سیاستمداران

نگاه سیاستمداران به مباحث مالی و اقتصادی به عنوان کانون و نبض حرکت جامعه همواره شایان توجه بوده و اين مهم با توجه به به مفهوم قرض الحسنه ضرورت توجه بيشتري دارد.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در مدت فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران، سیاستمداران، فعالان عرصه‌های اقتصاد و سياست و مسئولين کشوري از بانک قرض الحسنه مهر ايران به عنوان مروج سنت قرض الحسنه ياد کرده و توصيه‌ها و نكاتي را پيرامون اين بانك ابراز داشتند.

در ادامه مروری داریم بر نکات و توصیه‌های مطروحه توسط مسئولين و سياستمداران برجسته کشور پيرامون جايگاه بانک قرض الحسنه مهر ايران:

پویایی و حرکت جمعی براي بهبود شرايط اقتصادي و اجتماعي مردم

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي اذعان داشت: همه نهادها و سازمان‌ها و از جمله بانک‌ها شايسته است در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي گام بردارند تا در جامعه شاهد يک پويايي و حرکت جمعي براي بهبود شرايط اقتصادي و اجتماعي مردم باشيم.

وی تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران که ماهیت اجتماعي دارد مي‌تواند در اشتغال‌هاي خرد و به ويژه اشتغال روستاييان نقش آفريني كند و دولت و مجلس بايد از ظرفيت‌هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران كه از اعتماد خوبي در جامعه برخوردار است استفاده كند.

نقش بی بدیل در کاهش شکاف طبقاتی و رونق اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد عضو شورای عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه بيان داشت: با خلق اقتصاد مقاومتي، پويا و مقتدر مي‌توان از چالش‌هاي پيش روي اقتصاد کشور عبور کرد و مسير پيش روي ما بايد اقتصاد مبتني بر توليد هرچه بيشتر و مديريت بهينه مصرف باشد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در راستای تأمين خرد مالي براي ايجاد کسب و کارهاي کوچك به منظور افزايش نرخ اشتغالزايي در بانك قرض الحسنه مهر ايران مي‌تواند به پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي در كاهش شكاف طبقاتي و رونق در توليد كالا و خدمات كمك شاياني داشته باشد.

عضو شورای عالی حل اختلاف اظهار داشت: استقلال اقتصادی به معنای دستيابي به توانايي محافظت از اقتصاد در مقابل نوسانات بين المللي مي‌باشد و با توجه به درون زا بودن و عدم وابستگي منابع بانک قرض الحسنه مهر ايران به سرمايه گذاري خارجي مي‌تواند نقش بسزا و تاثيرگذاري در دستيابي به اقتصاد مقاومتي ايفا نمايد، و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار اقتصاد مقاومتي اشتغال و توليد گام بر مي‌دارد که شايسته تقدير است.

یاری رساندن به نیازمندان جامعه

مهندس محمودی قائم مقام وزیر نیرو، با تاکید بر سنت قرض الحسنه در جامعه اسلامي بيان داشت: ماهيت اين نوع تسهيلات به گونه‌اي است که انتفاع آن مي‌تواند تأثير بسزايي در ميان اقشار کم درآمد و آسيب پذير جامعه داشته باشد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: ارگان‌ها و نهادهای مختلف می‌توانند در جهت ترويج سنت الهي قرض الحسنه، علاوه بر افزايش رفاه پرسنل و رفع احتياجات ضروري آنان در قبال تمرکز بخشي از درآمدهاي خود در بانک قرض الحسنه مهر ايران در ياري رساندن به نيازمندان جامعه سهيم باشند.

وی با اشاره به همکاری و ابراز رضایت این وزارت خانه با شعبه سليمان خاطر بانک اظهارداشت: فضاي خوب و مديريت بهينه زمان از ويژگي‌هاي بارز و برتر بانک قرض الحسنه مهر ايران مي‌باشد که مانع اتلاف وقت مشتري مي‌شود.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو آمادگي کامل خويش را جهت افزايش تعاملات في ما بين اعلام داشته و زمينه سازي انعقاد تفاهمنامه و بررسي راه‌هاي ارتقاء هم افزايي بيشتر يکي از اهداف مشترک دو مجموعه مي‌باشد.

توجه به نیازمندان جامعه

مهدی راسخ، معاون وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه ساختار بانکداري اسلامي نقش موثري در کاهش مشکلات اقتصادي ايفا مي‌كند بيان داشت: بانك قرض الحسنه مهر ايران عملكرد شايسته‌اي در خصوص مسئوليت‌هاي اجتماعي و توجه به نيازمندان جامعه داشته است.

کمک، مساعدت و یاری به محرومان

انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئيس سازمان بهزيستي کشور ضمن تقدير از فعاليت‌هاي مؤثر و مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه توانمندسازي و توجه به اقشار نيازمند جامعه بيان داشت: اين بانک به معناي واقعي در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه و اشاعه خدمات بانکداري اسلامي گام برداشته و تعامل ارزنده‌اي را در سنوات گذشته با نهادهاي حمايتي مانند سازمان بهزيستي از خود نشان داده است.

وی افزود: مبنای اصلی بانک قرض الحسنه مهر ایران از بدو تأسيس بر کمک، مساعدت و ياري به محرومان قرار گرفته و در راستاي تعميق و توسعه سنن و موازين بانکداري اسلامي اقدامات شايسته‌اي را انجام داده است و تلاش مي‌كند تا گرفتاري‌هاي مردم در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي به حداقل برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران تنها بانکي است كه در كشور بدين گونه در زمينه قرض الحسنه و رفع نيازمندي‌هاي جامعه قدم برداشته و در نهايت اخذ كارمزد تكافوي هزينه‌هاي بانك را نيز به صورت كامل نمي‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه حمايت از نيازمندان تحت پوشش اظهار داشت: افرادي که متقاضي دريافت وام براي اشتغال، توليد، درمان و تأمين معيشت هستند يک ويژگي‌هايي دارند و کساني كه تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي‌گيرند اين ويژگي‌هايشان به مراتب خاص‌تر است و نياز بيشتري به توجه دارند.

کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خميني (ره) با اشاره به اينکه از سال ۹۴ تا ۹۶ بانک قرض‌الحسنه مهر ايران ۱۴۲ ميليارد تومان به مددجويان کميته امداد تسهيلات اشتغال‌زايي پرداخت كرده است افزود: با اين مبلغ ده هزار و ۴۰۰ طرح اجرا شده كه نتيجه آن خودكفايي بيش از هشت هزار خانوار تحت حمايت بود. در واقع ۸۰ درصد از وام‌هاي اشتغال پرداخت شده به ثمر نشسته است.

وی با اعلام اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران مهر ایران از ۵۰ ميليارد تومان اعتبار ابلاغ شده براي اشتغال‌زايي مددجويان کميته امداد در سال گذشته ۴۴ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان آن را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه اعتبارات امسال نيز كه معادل سال گذشته تعيين‌شده به‌طور كامل به شعب اين بانك ابلاغ شده است.

فتاح با بیان اینکه همکاری خوبی ميان اين نهاد و بانک‌ها در زمينه اعطاي تسهيلات اشتغال‌زايي به مددجويان و نيازمندان وجود دارد، اظهار داشت: هميشه همکاري خوبي ميان كميته امداد و بانك‌ها در حوزه‌هاي توانمندسازي نيازمندان و كمك به رفع مايحتاج ضروري مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی برای حل مشکلات مردم به ويژه اقشار آسيب پذير جامعه از جمله اقداماتي است که بانک‌ها با رويکرد مسئوليت اجتماعي، التزام اخلاقي و اعتقاد قلبي خود به آن توجه ويژه‌اي داشته‌اند و اثرات آن نيز بسيار شايسته تقدير است.

پرویز فتاح خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزایی که کميته امداد امام خميني (ره) با کمك بانك‌ها به ويژه بانك قرض الحسنه مهر ايران انجام داده است نقش موثري در توسعه كارآفريني و ارتقاء عزت اجتماعي داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمیني (ره) افزود: ماهيت قرض الحسنه بانک مهر ايران از جنس نياز مددخواهان و افراد کم توان جامعه است و اين بانک همانند نام خود با مهر و مهرباني وافر به دنبال گره گشايي از مشكلات مردم مي‌باشد.

وی تصریح کرد: روحیه کارکنان این بانک با مهر و محبت عجين شده و سابقه خوبي در اهتمام به نيازمندان و به ويژه مددجويان كميته امداد و سازمان‌هاي مردم نهاد داشته است.

رفع مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی

غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامي، با اشاره به نقش مجلس در توسعه متوازن تمامي نقاط کشور اظهار داشت: افزايش زيرساخت‌هاي رفاهي و معيشتي روستاها و مناطق کمتر توسعه يافته يکي از راه كارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است و خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانك قرض الحسنه مهر ايران مي‌تواند نقش به سزايي در اين حوزه داشته باشد.

ایفای نقش شایسته در رونق اقتصادی

پور ابراهیمی رئیس کمیسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: توجه به موضوعات اقتصادي و توسعه بسترهاي کارآفريني و اشتغالزايي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است به نحوي که مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در چند سال گذشته برنامه ريزي سازمان‌ها و نهادهاي کشور را بر مبناي اقتصاد مقاومتي تبيين نموده‌اند.

وی ضمن تاکید بر بانک محور بودن اقتصاد کشور افزود: نظام بانکی نقش مهمی در اجراي منويات مقام معظم رهبري ايفا مي‌كند و در اين راستا تمركز بر روي بانكداري اسلامي لازمه حمايت از توليد، اشتغال و دستيابي به محورهاي اقتصاد مقاومتي مي‌باشد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام بانکی يکي از اولويتهاي کاري مجلس است و براساس نظر سنجي‌ها و پژوهش‌هاي مركز پژوهش‌ها در چند سال اخير يكي از بزرگترين مشكلات فعالان اقتصادي در بخش توليد و كسب و كار در بحث تأمين مالي از نظام بانكي مي‌باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شوراي اسلامي در رابطه با نقش مؤثر خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي بانک قرض الحسنه مهر ايران در اقتصاد کشور بيان داشت: اين بانک نمودي از ساختار بانكداري اسلامي مي‌باشد كه ارائه خدمات آن بر پايه ضوابط و قوانين قرض الحسنه استوار است.

پورابراهیمی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با پرداخت تسهیلات ارزان قيمت خود به کارآفرينان و بنگاه‌هاي اقتصادي مي‌تواند نقش شايسته‌اي در رونق اقتصادي ايفا نمايد.

رونق اقتصادی

محمد رضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای عالي پول و اعتبار با اشاره به اهميت تحقق سياستهاي کلي اشتغال و نقش بسزاي آن در بهبود وضعيت معيشت و رفاه اقشار کم درآمد بيان داشت: اعطاي تسهيلات قرض الحسنه مي‌تواند نقش بسزايي در رونق اقتصادي کشور ايفا كند.

توانمند سازی افراد

بهمن طاهرخانی، رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین و نماينده مردم تاکستان در مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به آيات و روايت متعدد در دين مبين اسلام، باور به قرض الحسنه و اشاعه آن را زمينه ساز بسط عدالت اقتصادي دانست و گفت: اين باور بايد ثمره و نتيجه خود در ميدان عمل را فارغ از ذهن سياستمداران، متفکران اقتصادي و مردم به نحو شايسته‌اي نشان دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب طرح‌هاي گوناگون را نشانه‌اي از ظرفيت‌هاي عقد قرض الحسنه دانست که به شايستگي در شعب اين بانک آشکار شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در بسیاری از طرح‌هاي ارائه شده اين بانک درباره کمک به اقشار آسيب پذير جامعه نگاه ويژه‌اي شده است. پرداخت تسهيلات به زندانيان آزاد شده، اعطاي وام به مددجويان کميته امداد و بهزيستي و همچنين اجراي طرح‌هاي پيوند مهرايران، رويش باور، سفيران سلامت، بانكداري اجتماعي، اندوخته خانواده مهر ايران و اندوخته بانوان مهر ايران مي‌تواند به توانمند سازي افراد كمك شاياني كند.

نقش مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مهدی جمالی نژاد، شهردار یزد با اشاره به لزوم توزیع عادلانه امکانات و ثروت در طبقات مختلف جامعه بيان داشت: بخشي از معضلات اجتماعي از جمله بيکاري، اعتياد، طلاق و ... ريشه در مشکلات مالي و اقتصادي دارد و بانک قرض الحسنه مهر ايران با اعطاي وامهاي ارزان قيمت و قرض الحسنه نقش موثري در كاهش اين آسيب‌ها داشته است.

تأمین مایحتاج ضروری و بهبود معیشت جامعه

سردار سعید منتظرالمهدی، معاونت اجتماعی نیروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به نقش فعاليت‌هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران در تأمين مايحتاج ضروري و بهبود معيشت جامعه تصريح کرد: پاس نهادن به پليس مردم و توجه به توانمندسازي و پرداخت تسهيلات به آنان توسط اين بانک در راستاي ايجاد و افزايش امنيت در جامعه است که جاي سپاس دارد.

وی افزود: بخش عظیمی از آسیب‌هاي متعدد و متنوع که در کشور ما وجود دارد با يکي دو جلسه مددکاري كاملاً قابل رفع مي‌باشد. در سال گذشته حدود ۷۶ درصد از پرونده‌هايي كه به دواير مختلف ما ارجاع شده با حضور در مراكز مشاوره حل و فصل و از چرخه انتظامي خارج شده است.

معاون اجتماعی ناجا خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بالغ بر ششصد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها ايجاد نموده‌ايم، که بسياري از آسيب‌ها با يکي دو جلسه مراجعه به اين بخش قابل رفع مي‌باشد. هر چند تنوع مشكلات اجتماعي زياد است اما بسياري از آن‌ها راهكارهاي علمي دارند.

وی ادامه داد: در گذشته در خانواده‌ها افرادی بودند که راهنمایی‌هاي لازم را ارائه مي‌دادند اما اکنون فقدان آنان و عدم فرصت گفتمان در جمع خانواده که ناشي از والدين شاغل و فرزندان رها شده مي‌باشد معضلاتي را ايجاد نموده است.

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: بخشی از این آسيب‌ها به بيکاري و کمبودهاي مالي مربوط مي‌شود که خيلي از آن‌ها با پرداخت ۲ يا ۳ ميليون تومان برطرف مي‌شود و خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين زمينه گام‌هاي موثري برداشته است؛ اين بزرگترين خدمتي است كه شما انجام مي‌دهيد و جاي تقدير و تشكر دارد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه

سرهنگ صفدری، فرمانده سپاه امامت تبریز بیان داشت: تقویت همکاري‌ها و انتقال بخشي از گردش مالي و سپرده گذاري‌هاي جامعه خيرين، سازمان‌ها و نهادها در شعب بانک قرض الحسنه مهرايران مي‌تواند کمک شاياني به افزايش توان پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه داشته باشد.

وی افزود: با جذب و تمرکز حسابهای خیرین در اين بانک مي‌توان موجبات توانمندي و بهبود وضعيت معيشتي اقشار محروم جامعه را فراهم کرد.

صفدری با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت خیرين جامعه در حل نيازهاي اساسي نيازمندان اضافه کرد: کمک‌هاي خيرين و سپرده گذاري سازمان‌ها و شرکت‌هاي دولتي و خصوصي نقش مهمي در ارائه خدمات بهتر اين بانك به هموطنان دارد.

آشنایی با مفهوم ریسک

سردار مهدی محمودی، فرمانده نیروی انتظامي استان قزوين ضمن تقدير از مساعدتهاي بانک قرض الحسنه مهر ايران در ارائه تسهيلات بيان داشت: رفتار سپرده‌گذاران در قبال دريافت سود بانکي تغيير کرده است و با مفهوم ريسک آشنا شده‌اند؛ به همين علت افراد بيشتري با استقبال از سبد محصولات بانك‌هاي قرض الحسنه حاضرند سپرده‌هاي خود را به شعب اين بانك انتقال دهند.

ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار ضعیف جامعه

حمیدرضا الله بداشتی، رییس سازمان بسيج سازندگي سپاه صاحب الامر ضمن تقدير از عملکرد بانک بيان داشت: توانمند سازي و ايجاد اشتغال پايدار براي اقشار ضعيف جامعه فصل مشترک اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ايران و بسيج سازندگي است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد سایر بانکها در پرداخت تسهیلات گفت: متاسفانه بخشی از وام‌هاي پرداختي در قالب ايجاد اشتغال در اين مسير استفاده نشده است و اين موضوع لزوم آسيب شناسي تسهيلات پرداختي بانکهاي تجاري را بيش از بيش آشکار مي‌سازد.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر استان قزوين تصريح کرد: بسيج يک نيروي مردمي است و از نزديک با اقشار مختلف جامعه در ارتباط است و مي‌تواند نقش حلقه اتصال پرداخت تسهيلات را به نيازمند واقعي ايفا کند.

وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان می‌توان به کمک بانکها اقدامات شايسته‌اي در زمينه اشتغال پايدار انجام داد.

کمک به نیازمندان و اهتمام به امر مهم اقتصاد مقاومتی

تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اذعان داشت: نقش بی بديل بانک قرض الحسنه مهر ايران در کمك به آسيب ديدگان از زلزله، اقدامي ارزشمند و خداپسندانه و در راستاي كمك به نيازمندان و اهتمام به امر مهم اقتصاد مقاومتي است.

بانکداری اسلامی راه حل اساسی بسیاري از مشکلات

رشیدیان، استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهرايران از دستاوردها و افتخارات اين نظام مقدس است و همه مسئولين مي‌بايست براي هرچه قوي‌تر شدن اين بانک هرآنچه لازم است را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بانکداری اسلامی راه حل اساسي بسياري از مشکلات است و اميدواريم در آينده، همه بانک‌ها به اين سمت و سو حركت كنند.

نعمتی برای مسئولان خدمت گزار

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین ابراز داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با مردم نیازمند طرف حساب است و به درخواست‌هاي ضعيف‌ترين اقشار جامعه در مقايسه با ساير بانک‌ها رسيدگي مي‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: فعالیت این بانک علاوه بر یک کار بانكي، اقدامي خداپسندانه است و كمك به مردم نيازمند به عنوان نعمتي براي مسئولان خدمت گزار محسوب مي‌شود.

توسعه بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه

گراوند، استاندار بوشهر بیان داشت: اهتمام کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعي و ترويج فرهنگ قرض الحسنه، نقش موثري در بهبود معيشت مردم و ارتقاء جايگاه بانک قرض الحسنه مهرايران داشته است.

وی افزود: این بانک با دیدگاه خیرخواهانه فعاليت‌هاي مثبت و مطلوبي در عرصه‌هاي اشتغالزايي، بهداشت و درمان، معيشت و ازدواج جوانان دارد و خدمات و طرح‌هاي تسهيلاتي آن، گره گشاي آحاد جامعه مي‌باشد.

استاندار بوشهر، نیروی انسانی جوان، مستعد و با انگیزه را از سرمايه‌هاي بانک دانست و گفت: توجه، تفکر و تعهد کارکنان بانك قرض الحسنه مهرايران يكي از نقاط قوت آن است كه امكان توسعه بانكداري اسلامي در بستر قرض الحسنه را براي اقصي نقاط كشور فراهم آورده است.

پرچمدار بانکداری ناب اسلامی

مهندس تبادار، استاندار فارس گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است با تمرکز بر سنت نیکوی قرض الحسنه، اقشار ضعیف جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به رقابت بانک‌ها در استان فارس گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان پرچمدار بانکداری ناب اسلامی توانسته است بدون توجه به نرخ سود دهي و با تکيه بر اعتقادات و باورهاي مذهبي مردم در سيستم بانكي به رقابت بپردازد.

بالا بردن انگیزه‌های کاری و کاهش نرخ بیکاري

محمدرضا مروارید استاندار ایلام بیان داشت: رفع نیازهاي ضروري مردم بويژه اقشار کم درآمد جامعه از طريق تسهيلات قرض الحسنه از جمله موضوعاتي است که بايد مورد توجه تمامي دستگاه‌ها قرار گيرد.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با ارائه طرح‌های حمایتي مي‌تواند در بالا بردن انگيزه‌هاي کاري و کمک به فراهم آوردن مقدمات اشتغالزايي در كاهش نرخ بيكاري مؤثر باشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های توليدي با تقويت همکاري‌هاي دوجانبه با بانک قرض الحسنه مهر ايران مي‌توانند با افزايش بهره وري نيروي انساني، سهم بيشتري از توليد را به خود اختصاص دهند.

بهبود عملکرد نیروی کار

محمد فتوت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان؛ با تاکید بر جایگاه افزايش بهره وري و توجه ويژه به آن در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: خدمات و طرح‌هاي تسهيلات بانک قرض الحسنه مهر ايران با ارتقاء سطح رفاه کاركنان و كاهش دغدغه‌هاي مالي آنان مي‌توانند سهم به سزايي در بهبود عملكرد نيروي كار داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف محول شده از سوی دولت به بانک‌ها برای اعطاي تسهيلات خوداشتغالي، مشاغل خانگي و کارآفريني گفت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ايران در راستاي تحقق مسئوليت‌هاي اجتماعي تکليف شده، عملكرد ارزشمندي را ارائه داده است كه جاي تقدير و تشكر دارد.

تحقق اقتصاد مقاومتی

علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم اقدامات بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه‌های مختلف بانکداري اسلامي و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور را مؤثر دانست و گفت: اين بانک به خوبي مقوله بانكداري اسلامي را در جامعه نهادينه كرده است و با خدمات مناسب و شايسته خود مي‌تواند نقش بسزايي در تحقق اقتصاد مقاومتي داشته باشد.

وی افزود: توجه مردم جزیره قشم به به بانک‌های قرض الحسنه نشات گرفته از فرهنگ دیني و اسلامي است و هويت فرهنگي مردم منطقه از اهميت باورهاي اعتقادي ميان مردم نشات مي‌گيرد.

تحقق مسئولیت اجتماعی

ثمینی، فرماندار بجنورد و معاون سیاسی امنيتي استاندار خراسان شمالي گفت: بانک قرض الحسنه مهر ايران در تحقق مسئوليت اجتماعي خود، موفق عمل کرده و ماهيت و جايگاه آن در نظام بانکي کشور بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.