:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دستگیری ۱۲۲ متخلف بازار کالا و ارز

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ نفر که در بازار کالا و ارز استان اقدام به تخلفاتی از جمله قاچاق، احتکار و گرانفروشی کرده بودند دستگیر شدند
کد خبر: ۱۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
اقتصاد گردان - ولی پوراحمدنژاد روز شنبه در پایان نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران، اظهارداشت: متخلفان برای طی مراحل قانونی به نهادهای ذیربط از جمله دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی گفت: ۱۴۸ هزار دلار تقلبی کشف و همچنین با پیگیری سرشاخه ها، میلیون ها دلار ارز تقلبی آماده توزیع در بازار نیز قبل از هر اقدامی کشف شد.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: وارد و خارج کردن ارز، سکه و طلا در مبادی ورودی و خروجی کشور با جدیت کنترل می شود و ۹۵ درصد از جاسازها تاکنون کشف شده است.

پوراحمدنژاد با اشاره به تعامل خوب نهادها در سطح بازار بیان داش: موج سواری عده ای سودجو به جایی نمی رسد چرا که کشور سابقه شرایط بحرانی مشابه را از گذشته دارد و در این زمینه تجربه های خوبی داریم که به ما کمک می کند.

بهمن حسن بیگی نیز با هشدار به متخلفان بازار ارز و کالا گفت: گشت های مشترک نظارت و بازرسی با حضور نمایندگانی از تعزیرات، سازمان تنظیم بازار، گمرک، پلیس آگاهی و سازمان صنعت و تجارت بازرسی های مکرر از واحدهای مختلف را در دستور کار دارند.

معاون قضایی و رییس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی افزود: یکی از شرکت های وارد کننده تلفن همراه که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، ۲۰ هزار گوشی وارد کرده و متهم به گرانفروشی بود مقرر شد مدارک و اسناد خود را برای بررسی به سازمان تعزیرات حکومتی ارائه کند.

وی ادامه داد: سازمان تغزیرات و دستگاه های همسو با متخلفان بازار ارز و کالا وهمچنین قاچاقچیان با شدت و جدیت برخورد می کنند و متخلفان تا چند برابر تخلف جریمه خواهند شد.