:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

افزایش ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به تولید روزانه کشور

پالایشگاه ستاره خلیج فارس قدم های خود را برای خودکفایی کشور در بنزین برداشته است و درحالی که بیش از یک سال از به مدار آمدن فاز نخست آن می گذرد، فردا با افتتاح رسمی فاز دوم رسما ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو به تولید کشور اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
اقتصادگردان- ۱۰ اردیبهشت سال گذشته با حضور رییس جمهور فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس افتتاح و اعلام شد این پالایشگاه به تنهایی معادل ۵۵ درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه‌ها بنزین تولید می‌کند و با تکمیل همه فازهای آن مجموع تولید بنزین کشور به بیش از ۲۱۱ میلیون لیتر خواهد رسید؛ ضمن اینکه با در مدار قرار گرفتن تولید این پالایشگاه، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی افزوده خواهد شد.

فاز دوم ستاره خلیج فارس نیز در اواسط زمستان سال ۱۳۹۶ به مدار آمد که اعلام شد با راه اندازی آن  متوسط تولید بنزین کشور به حدود ۷۸ میلیون لیتر خواهد رسید. فردا فاز دوم این پالایشگاه به صورت رسمی و با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد. با افتتاح فاز دوم این پالایشگاه، ۱۲ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۵ به تولید بنزین کشور افزوده می شود و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز  می‌رسد.

هم اکنون مجموع بنزین تولیدی این پالایشگاه ۲۴ میلیون لیتر با کیفیت یورو ۵ است. قرار است با تکمیل سه فاز این پالایشگاه روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شود که سهم هر فاز از این فرآیند، روزانه ۱۲ میلیون لیتر است.