:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

‌فرار 50 درصدی بار از شهرستان‌های یزد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با تاکید بر کنترل بار و بارنامه در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: با وجود افزایش هشت درصدی نسبت بار و صدور بارنامه در سال جاری، فرار بار در شهرستان‌ها تا 50 درصد نیز گزارش می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
اقتصادگردان- «سعید برازنده مقدم» در نشست با معاونان و  روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌های استان یزد و روسای ادارات حمل و نقلی این اداره کل، اظهار کرد: در تلاش برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقلی استان با ارائه آموزش‌های مورد نیاز در این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: وظایف ما در دو حوزه راهداری و حمل و نقل تعریف شده و در قبال هر دو این‌ها وظایفی بر عهده داریم که باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

برازنده‌مقدم بیان کرد: راهداری، یک سیستم عمرانی است که در این سیستم اغلب با پیمانکاران مواجه هستیم، اما در بحث حمل و نقل 100 درصد با مردم ،آن هم از قشر خاص مواجه هستیم که باید با آنها تعامل داشته باشیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: برای انجام مسئولیت‌ها در حوزه به طور قطع نیاز به همکاری، تعامل و هماهنگی بیشتر نسبت به گذشته با مرکز استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: روسای ادارات باید آمار بارنامه‌ها و تناژ حمل شده‌ی حوزه استحفاظی خود را در هر ماه داشته باشند و علل کاهش و افزایش آن را در بازه‌های زمانی مختلف مقایسه کنند تا نسبت به جایگاه شهرستان خود در زمینه حمل و نقل بار، آگاهی کامل داشته باشند و بتوانند نسبت به ارتقاء آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوماهه‌ی اول سال گذشته، در مجموع نسبت بار و صدور بارنامه، هشت درصد افزایش پیدا کرده است که البته در مسیر افزایش گام برداشته‌ایم اما آمار چندان مناسب نیست زیرا بر این باوریم که فرار بار در شهرستان‌ها بین 30 تا 40 درصد است که البته برخی آن را تا 50 درصد می‌دانند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: باید کنترل دروازه‌ای و دقت نظر افزایش یابد تا کنترل بار داشته باشیم و برخی آمارها نشان می‌دهد که کنترل بارنامه، آمار دقیقی از حمل و نقل بار ارائه می‌دهد.

برازنده مقدم عنوان کرد: اردکان و یزد نسبت به کل، بالاترین میزان بارنامه‌های استان را دارند یعنی بیشترین شرکت و بیشترین میزان تولید بار را دارا هستند.

وی نسبت به نظارت و کنترل ناوگان اتوبوس‌رانی و بازرسی‌های موردی از شرکت‌های مسافربری، تاکید ویژه کرد و حضور روسای ادارات را در حوادث جاده‌ای الزامی دانست.

برازنده مقدم، تصریح کرد: اعلام جهت حضور مسئولان به ستاد در صورتی که تلفات در حوادث بالا باشد و مسدود شدن جاده‌ها را نیز به دنبال داشته باشد، ضرورت دارد.

وی در پایان نیز اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود اعتبار و بودجه، لازم است نسبت به نگهداری جاده‌ها و بخصوص بالا بردن ایمنی جاده‌ها، تدابیر لازم در هر شهرستان به صورت جداگانه، اندیشیده شود تا مسیری امن و هموار در جاده های استان داشته باشیم.