:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بانک سامان بانک عامل صندوق توسعه ملی شد

بانک سامان با کسب عاملیت از صندوق توسعه ملی، در راستای حمایت از فعالان اقتصادی در بخش‌های صنعت‌ومعدن، نفت و گاز، صنایع نیروگاهی و صنایع ریلی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
اقتصادگردان- علیرضا معرفت سرپرست قائم‌مقام مدیرعامل بانک سامان گفت: این تسهیلات به‌عنوان سرمایه در گردش و سرمایه صادراتی، برای اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های دارای توجیه در بخش‌های خصوصی، تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود.

معرفت تصریح‌کرد: پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌ها در استان‌های ایلام، آذربایجان‌غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و لرستان مشمول اعمال نرخ ترجیحی است.

سرپرست قائم‌مقام مدیرعامل بانک سامان درباره بخش‌های اقتصادی واجد شرایط دریافت این تسهیلات اظهارداشت: این تسهیلات به طرح‌ها و فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، طرح‌ها و فعالیت‌هایی که بتوانند از محل ارزآوری ناشی از صادرات تولیدات خود نسبت به بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی به صورت ارزی اقدام کنند، صنایع نیروگاهی و آب‌شیرین‌کن‌ها و حمل‌ونقل ریلی با  رعایت ضوابط و مقررات در قالب عقود اسلامی اعطا خواهد شد.

معرفت با اشاره به مزیت‌های این تسهیلات گفت: سقف تسهیلات برای اشخاص حقیقی در خصوص سرمایه در گردش یک میلیون دلار و برای طرح‌های سرمایه‌گذاری (ایجادی یا توسعه‌ای) ۳ میلیون دلار است. البته طرح‌ها و فعالیت‌های بالادستی نفت و گاز از این سقف مستثنی هستند.

برخورداری از این تسهیلات برای طرح‌هایی که پیش‌تر از آن استفاده کرده‌اند، مشروط به تسویه بدهی پیشین امکان‌پذیر است.

فعالان اقتصادی برای بهره‌مندی از این تسهیلات یا کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به شعب بانک سامان در سراسر کشور یا واحدهای بانکداری شرکتی مراجعه کنند یا با مدیریت بانکداری شرکتی با شماره تلفن ۲۳۰۹۵۶۸۱-۰۲۱ تماس بگیرند.