:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:

تأمین اعتبار برای تهیه واکسن ضروری است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: اقدام به موقع و تأثیرگذار قزوین در برخورد با بیماری‌ها قابل تحسین است در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که بیماری تب برفکی و آنفلوآنزای مرغی به استان‌های کشور آسیب زد در استان قزوین به خوبی به صورت عملیاتی مدیریت شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
اقتصادگردان- قاسم رضائیان‌زاده در مراسم معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور و بیماری‌های مشترک از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان دامپزشکی است و دامپزشکی همیشه آماده و سرخط است.

وی با اشاره به بیماری تب برفکی افزود: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نبود واکسن موجب شد در حوزه بیماری‌های دام و طیور آسیب‌های فراوانی ببینیم به طوری که در هر استان کوچک می‌توانست خسارت میلیاردی ایجاد کند که با چشم قابل رویت نیست بنابراین تأمین اعتبار برای تهیه واکسن ضروری است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با تزریق واکسن و با اعتبار ۱۰ تا ۲۰ میلیاردی می‌توان خیلی از این‌ها را پوشش داد، در این سازمان قادریم از بروز صدها میلیارد تومان خسارت به دام و طیور کشور جلوگیری کنیم و سرمایه‌گذاری در این بخش ارزش‌افزوده بسیار بالایی دارد و امینت غذایی کشور را نیز تضمین می‌کند.

وی بیان کرد: دامپزشکی شاید از نظر پرسنلی و تعداد محدود باشد اما از نظر تأثیرگذاری  در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارد، از مسئولان می‌خواهیم که  از این سازمان حمایت کنند چراکه دامپزشکی با کارهای کوچکش در بقا، توسعه اشتغال و تامین غذا در سطح کشور تاثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ که بیماری تب برفکی و آنفلوآنزای مرغی به استان‌های کشور آسیب زد در استان قزوین به خوبی به صورت عملیاتی مدیریت شد، اقدام به‌موقع و تأثیرگذار قزوین در برخورد با بیماری‌ها قابل تحسین است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: در مقابله با تب برفکی در حالی که شما در نزدیکی کانون بیماری در آبیک و اشتهارد قرار داشتید کمترین آسیب را متحمل شدید، در سال ۹۶ میزان آلودگی و ویروس کشور زیاد و باعث شکسته شدن کمربند شد اما استان قزوین در این برهه هم به خوبی ورود پیدا کرد.

وی بیان کرد: نمی‌توان انتظار داشت همه بیماری‌های به صورت مطلق کنترل جلوگیری شود زیرا این کار نیازمند تقویت ساختار صنعت است که باید اصلاح شود و از روش‌های سنتی فاصله بگیریم چراکه  روش‌های سنتی در تولید دام و طیور نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

رضاییان‌زاده خاطرنشان کرد: استان قزوین درحوزه دامپزشکی به خوبی ظاهر شده است و باید از حضور نقیبی مدیرکل سابق دامپزشکی قزوین تشکر کرد، امروز مردم بسیار آگاه هستند و از کار صادقانه و مخلصانه حمایت می‌کنند و خدمات مدیر سابق از سوی بهره‌برداران مورد رضایت قرار گرفته است و از این پس در سطح ملی از ظرفیت ایشان استفاده می‌کنیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: زینالی مدیرکل جدید هم با سابقه و تجربه لازم از بدنه این سازمان است و می‌تواند در پیشبرد برنامه‌ها موفق باشد چراکه از نزدیک با مشکلات رو به رو شده است و می‌داند که چه کارهایی باید انجام دهد.