:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
طبق اعلام مرکز آمار؛

۷ درصد خانوارهای ایرانی تک والدی هستند

طبق نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، تعداد خانوارهای کشور در سال ۹۵، به میزان ۲۴.۱۲۹.۴۹۰ و در سال ۹۰، به میزان ۲۱.۱۱۰.۴۸۱ بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
اقتصادگردان- از مجموع ۲۴.۱۲۹.۴۹۰ خانوار در سال ١٣٩٥، تعداد ۲۱.۰۶۷.۷۳۷ خانوار دارای سرپرست مرد و ۳.۰۶۱.۷۵۳ خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند. به‌عبارت دیگر ٨٧ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست زن هستند.

همچنین ۷.۲ درصد از خانوارهای کشور تک والد می‌باشند که ١٧ درصد  خانوارهای تک والد کشور، دارای سرپرست مرد  و ٨٣ درصد از این خانوارها دارای سرپرست زن می‌باشند. به عبارتی تعداد خانوارهای تک والد کشور ۱.۷۵۳.۹۶۰ است که سرپرست ۱.۴۶۳.۵۳۸ از این خانوارها، زن می‌باشند.

 این در حالی است که بر اساس سرشماری سال  ١٣٩٠ و از بین ۲۱.۱۱۰.۴۸۱ خانوار، به میزان ۱.۴۷۱.۸۶۸ خانوار، تک والدی بودند که برابر ٧ در صد  است که از بین آن‌ها ۱۴.۴۸ درصد خانوارها دارای سرپرست مرد و ٨٥.٥٢ در صد خانوارها دارای سرپرست زن بوده‌اند.

افزون بر این، این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوارهای تک والد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ با توجه به افزایش کل خانوارها در فاصله بین دو سرشماری ۹۰ و ۹۵ ‌افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.