:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

معرفی ۲۴ واحد معدنی استان سمنان به بانک‌ها جهت دریافت ۳۳۵ میلیارد ریال تسهیلات

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در راستای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در استان سمنان ، ۲۴ واحد معدنی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال به بانکها معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
اقتصادگردان- بهروز اسودی در یکصد و یازدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر، افزود: از مجموع ۲۴ واحد معدنی معرفی شده تاکنون فقط ۵ واحد موفق شده اند به ارزش حدود ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات سرمایه در گردش برای معادن معنایی ندارد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات معدنی استفاده می شود و با توجه به اینکه معادن مواد اولیه استفاده نمی کنند سرمایه در گردش توجیهی ندارد.

اسودی عدم پذیرش پروانه بهره برداری توسط بانکها به عنوان وثیقه و عدم توجیه اقتصادی نرخ سود تسهیلات را از مهمترین موانع پرداخت تسهیلات به معادن بیان کرد و گفت: معادن پایه صنعت هستند و بانکهای عامل باید ماهیت معدن را از صنعت جدا بدانند و نوع ماهیت مواد معدنی مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ثبت نام بیش از ۲هزار و سیصد واحد تولیدی در سامانه بهین یاب افزود: تا کنون ۸۷۳ واحد تولیدی استان به ارزش بیش از ۵۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که حدود ۶۰ درصد از سهم تسهیلات استان پرداخت شده است.

اسودی با اشاره به دستور کار دوم این جلسه گفت: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه با پرداخت تسهیلات به ارزش ۳۲ میلیارد ریال به ۳ واحد صنعتی موافقت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در دیگر دستور کار این جلسه از اجرایی شدن ۶۸درصد از مصوبات این کارگروه خبر داد و بیان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۸۸ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۴۳۴ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

در این نشست و در آخرین دستور کار مشکلات بانکی و مالیات دو واحد تولیدی صنایع الکترونیک سازان و پیروز پلاستیک با حضور مدیران واحد بررسی شد.