:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

47 طرح صنعتی استان کردستان در انتظار دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان از وجود ۴۷ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک های عامل به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
اقتصادگردان- محمد دره وزمی در کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با بیان اینکه در مجموع ۷۷۷ طرح صنعتی که عمدتا در حوزە فرش بودە برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان معرفی شده است، بیان کرد: تاکنون از کل طرح‌های معرفی شده صنعتی تنها ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شدە است.

وی عمدە واحدهای صنعتی استان را واقع در شهرک های صنعتی دانست وگفت: تنها ۴۵ درصد واحدهای تولیدی صنعتی استان در خارج از شهرک های صنعتی وجود دارند.

دره وزمی با اعلام اینکه تعریف اشتغال پایدار روستایی تعریفی مبهم و در نهایت به نفع صنعت نبوده است، افزود: طبق دستور العمل ابلاغی ما در سطح استان ناحیه های صنعتی نداریم تا بتوانیم از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استفاده کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان بخش صنعت را در طرح اشتغال روستایی مظلوم توصیف کرد و گفت: با توجه به مجموع فیلترهای اعمال شده بخش صنعت نمی تواند آنگونه که شایسته است از تسهیلات روستایی به نفع رونق بخش صنعت واشتغال بهره ببرد.

دره وزمی در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از طرح های صنعتی معرفی شده بخش صنعت برای دریافت تسهیلات در اشتغال روستایی به علت عدم توجیه فنی و اقتصادی توسط کمیته فنی و بانک‌های عامل رد نشده است بیان کرد: از مجموع طرح های معرفی شده ۱۰ طرح به ارزش سه میلیارد تومان به دلیل عدم پیگیری مجری، هفت طرح به ارزش شش ونیم میلیارد تومان توسط بانک ها رد شده و شش طرح نیز در دستگاههای اجرایی با مشکل مواجه شده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون دو طرح صنعتی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان ودارای توجیه فنی در تهران منتظر تصمیم و دریافت تسهیلات است.