:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

افزایش فروش گاز به ارمنستان طبق قرارداد

ایران و ارمنستان در سال ۲۰۰۴ قرارداد تهاتر گاز و برق امضا کردند که براساس آن روزانه یک میلیون مترمکعب گاز ایران به ارمنستان صادر می‌شود؛ اما طبق قرارداد باید از سال جاری میلادی(۲۰۱۸) میزان گاز صادراتی ایران به ارمنستان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
اقتصادگردان- حمیدرضا عراقی درباره افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان گفت: پیش از این، قرارداد صادرات گاز ایران به ارمنستان با هدف تهاتر گاز و برق امضا شد که براساس آن، ارمنستان در ازای هر مترمکعب گاز ۳کیلووات ساعت برق به ایران تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطابق قرارداد از سال ۲۰۱۸ باید میزان گاز صادراتی ایران به ارمنستان و برق ارسالی از ارمنستان به ایران افزایش یابد، افزود: به این منظور، صادرات روزانه یک میلیون مترمکعب گاز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز افزایش می‌یابد.

به گفته عراقی، ارمنستان ظرفیت تولید برق با حجم زیاد را ندارد اما از عهده تهاتر برق با حجم اندک برمی‌آید. مقرر شده تا خطوط جدیدی برای دریافت گاز و ارسال برق در ارمنستان احداث شود تا ظرفیت تولید برق در ارمنستان و ارسال آن به ایران افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی، ارمنستان مطابق افزایش حجم گاز صادراتی ایران می‌تواند برق تولید کند و به این شرکت تحویل دهد.