:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در پارلمان شهری پایتخت تصویب شد

افزایش 12.5 درصدی نرخ خدمات الکترونیک شهر

روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران، اعضای این شورا موافقت کردند تا پایان سال 97 اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی اعم از انتخاب هیات‌مدیره مجمع به شهردار تهران تفویض شده و به همین منظور تا پایان شهریور ماه نیز اساسنامه جدید شرکت واحد به شورا ارسال شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
اقتصادگردان- همچنین در این جلسه پس از بحث و بررسی، اعضای شورای شهر تهران با افزایش 12.5درصدی تعرفه خدمات دفاتر الکترونیک شهر موافقت کردند. غیر از این مصوبات، واکنش به کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو در روز جمعه گذشته و نیز بلیت 95 هزار تومانی برج میلاد برای اکران بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در شورای شهر بود.

به گزارش «تعادل»، در جریان بررسی اصلاحیه مصوبه «نحوه محاسبه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران»، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، گفت: 50 نوع خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حوزه مدیریت شهری ارائه می‌شود و این مصوبه هر سال در صحن شورا مطرح شده و باتوجه به نرخ تورم و پیشنهادات شهرداری درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. از این رو، نظر به بررسی و تصمیمات کمیسیون معماری و شهرسازی، نرخ تعرفه دفاتر برای سال ۱۳۹۷ متناسب با نرخ تورم رسمی و لحاظ کردن میزان افزایش ناشی از حقوق و دستمزد، به‌طور میانگین 12.5درصد در این کمیسیون تعیین شد به‌نحوی که در هیچ یک از آیتم‌های ۵۰گانه نرخ افزایش نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۵درصد نیست.

همچنین در جریان بررسی تفویض بخشی از اختیارات سازمان اتوبوسرانی به شهرداری اظهارات متفاوتی از سوی اعضای شورای شهر مطرح شد. در ابتدا محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: مجمع عمومی شرکت واحد با همان ترکیب هیات‌ریسه شورا برگزار می‌شود و پیشنهاد می‌شود تا اختیارات این مجمع جز بند ت (شامل انتخاب هیات‌مدیره، مدیرعامل و بازرس)، به شهرداری تفویض شود.

مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: مقرر بود شهرداری تهران تا پایان سال 96 اساسنامه این شرکت را مطابق اصلاحیه سال 89 تهیه و طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر ارائه کند که این کار انجام نشده و شهرداری باید توضیح دهد چرا این اقدام را انجام نداده است. احمد مسجدجامعی نیز با تایید سخنان الویری گفت: اساسنامه شرکت واحد تنها اساسنامه‌یی است که تغییر نکرده در حالی که همه شرکت‌ها اساسنامه‌ها‌ی‌شان را تطبیق دادند. این هم برمی‌گردد به سال 89، از این سال شرکت‌ها موظف بودند اساسنامه‌شان را تطبیق دهند. این تنها اساسنامه‌یی است که تطبیق داده نشده، چرا ؟

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز که در جلسه دیروز شورای شهر حضور داشت با بیان اینکه در قانون مصوب مجلس، همه اختیارات به هیات‌مدیره تفویض شده است، تصریح کرد: درخواست ما این است که تمام مفاد تفویض اختیار صورت گیرد. در غیر این صورت، وقتی هیات‌مدیره را خود شورا مستقیم انتخاب می‌کند و آنان نیز مدیرعامل را انتخاب می‌کنند ما با دوگانگی مواجه خواهیم شد. درنهایت و براساس موافقت اعضای شورا مقرر شد، تمامی اختیارات مجمع جز انتخاب بازرس تا پایان سال 97 به شهرداری تفویض شود و نیز حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری شهرداری موظف است هم صورت‌های مالی و هم اساسنامه جدید را ارائه بدهد.

 پخش مسابقات جام جهانی در اماکن عمومی

پخش مسابقات جام جهانی فوتبال یکی از بحث‌های مهم جلسه روز گذشته شورا بود و در همین راستا محسن هاشمی رییس شورای شهر، پیروزی‌های ورزشی را بهانه‌یی برای تزریق نشاط و امید به جامعه دانست. حسن رسولی نیز از شهرداری منطقه 2 که با جلب همکاری سایر مسوولان مربوطه و با نمایش مسابقه ایران-مراکش در روز برگزاری این فوتبال در سینمای روباز پارک نهج‌البلاغه اسباب نمایش این اتفاق را برای حدود 4000 نفر از شهروندان این منطقه فراهم کرده است، ‌ابراز قدردانی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در انجام این اقدام فرهنگی که بناست تداوم داشته باشد، خوشبختانه با تدابیر به کار گرفته شده هیچ مورد بی‌نظمی یا عدم رعایت هنجارهای فرهنگی

به وقوع نپیوسته است، افزود: به عنوان یک شهروند و نماینده مردم در پارلمان شهری از رویکرد حاکم در مدیریت شهری شهردار و همکارانش صمیمانه سپاسگزارم.

 بلیت 95 هزار تومانی در برج میلاد

برخی گزارش‌ها حاکی از این است که بلیت‌های سالن برج میلاد برای پخش بازی ایران و مراکش 95هزار تومان بوده است. این موضوع واکنش برخی اعضای شورای شهر از جمله گلایه حجت نظری را

در پی داشت. نظری در صحن شورا از نرخ بالای بلیت پخش فوتبال در برج میلاد گلایه کرد و گفت: متاسفانه پخش فوتبال در برج میلاد با قیمت بالا در حال انجام است، در بازی اول ایران و مراکش قیمت بلیت 95 هزار تومان بوده که باید در هزینه تجدیدنظر شود.

در همین حال، دیروز مدیر ارتباطات و بین‌الملل برج میلاد نسبت به حواشی ایجاد شده درباره پخش مسابقه ایران-مراکش در برج میلاد واکنش نشان داد و گفت: پخش نخستین بازی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی، با مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی و روی عریض‌ترین و بزرگ‌ترین پرده نمایش کشور پخش شده است و ارتباطی با سینمای برج میلاد ندارد.

لیدا دانشی افزود: نظام قیمت‌گذاری اماکن غیرسینمایی تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیست و نسبت به خدمات ارائه شده کاملا متفاوت است. باتوجه به امکانی که شهروندان برای تماشای بازی‌ها از تلویزیون در منازل دارند، تدارکی دیده شد تا مسابقات تیم ملی کشورمان و مسابقات نهایی جام جهانی در شرایط ویژه‌یی برای علاقه‌مندان اکران شود. در این صورت مخاطب امکان انتخاب خواهد داشت که در چه فضایی و با چه خدماتی به تماشای بازی‌ها بنشیند.

وی ادامه داد: در بازی ایران-مراکش تعداد بسیار محدودی بلیت به قیمت ۹۵ هزار تومان متناسب با خدمات ارائه شده به فروش رسید. باتوجه به زمان کوتاه اخذ مجوز تا پخش مسابقات و عدم امکان اطلاع‌رسانی به مخاطبان، بلیت‌ها با تخفیف در اختیار سایت‌های معتبر قرار گرفت و برای مراجعه‌کنندگان هم امکان تهیه بلیت از گیشه‌های فروش برج با قیمتی به مراتب کمتر فراهم گردید.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل برج میلاد توضیح داد: در شرایط فعلی و در آستانه بازی‌های دیگر تیم ملی کشورمان، دستور بازنگری در قیمت، جهت رفاه حال شهروندان صادر شده و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت بازی‌ها را با قیمت ۵۵ یا ۶۵ هزار تومان (نسبت به تفاوت نمای دید) تهیه کنند.